Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 15 december 2023

Skönt med en lugn morgon

Av Malin - 15 december 2023 08:04

Nog för att alla mina morgnar mestadels är lugna men att inte behöva fixa till sig för att gå till jobbet känns extra skönt. Har just tagit mig frukost och sett Trolltider, innan var jag ut med Wilma så nu ska jag snart börja göra lite nytta här hemma tänkte jag. Har ju tidigare bestämt mig för att inte ha någon gran i år men igår kväll när jag hängde upp kransen i halltaket så kom jag på hur mysigt det ändå är med gran och vilken varm stämning det blir så idag blir det till att sätta upp och dekorera den :) Kommer som förra året att ha den i hallen, brukar försöka hålla mitt pyntande till hall och kök så blir det lättare när allt ska bort. Känns som lite mysigt här jag tassar runt i mina tomtebyxor, ja jag kallar tightsen för byxor då jag inte hade insett hur smala mina ben blivit och beställde lite för stora men de är lika fina som byxor tycker i alla fall jag :) 


 


I förrgår kom äntligen tröjan som jag beställde, satt som en smäck och färgerna stämde överens med bilden :) Var någon som tidigare när hon såg fotot av tröjan tyckte att den såg ut som typ en säck men inte på mig :) Det är en One Size och tjejen på fotot är ju bra mycket smalare än mig så på mig sitter den som en smäck :) Gillar otroligt mycket när de skriver upp alla måtten på kläderna, så vet man då sina mått kan man liksom inte misslyckas med köpet.


     


Jobbet har gått bra i veckan, bara varit väldigt trött när jag kommit hem men då är det ju bara att lyssna på kroppen och knoppen och vila en liten stund. Känns som att jag är på rätt väg nu när jag till och med har börjat gå på den större vägen och inte smyger runt bakvägarna för att så få som möjligt ska se mig. Lite stresspåslag får jag dock när det kommer flera bilar eller någon går bakom mig, då brukar jag stanna och låta dem passera så att den känslan försvinner. Det gäller att hitta sitt sätt att hantera alla dessa situationer i stället för att springa ifrån dem, annars kommer jag nog aldrig tillbaka om jag inte utsätter mig för dem. På jobbet har jag märkt att jag inte längre till exempel sitter och skakar och bara det är ju ett stort framsteg :) Bra Malin, klappa dig på axeln ;)


 


Nu ska jag sätta igång, klockan är så pass att jag vågar börja utan att väcka Stina under mig :) Jag är sådan att jag hela tiden tänker på grannarna och att jag inte vill störa dem för tidigt eller för sent på kvällen :) Vet ju själv hur det kan vara när man har grannar som liksom tror att de är ensamma i huset ;) 

Hoppas att ni alla får en fin fredag och vet ni vad, nästa söndag är det julafton ;)


Tjillevippen







 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards