Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 22 december 2023

LEDIG!!!!!

Av Malin - 22 december 2023 07:27

Även om jag varit sjukskriven länge innan jag började arbetsträna så känns det speciellt att nu vara ledig :) Och ändå till och med nionde januari :) Känns riktigt lyxigt, ska jag vällan hinna göra lite mer hemma så att det är fläckfritt när jag åter börjar jobba för då orkar jag inte göra många knop när jag kommer hem vid lunch. Det börjar i alla fall bli bättre och jag somnar inte lika hårt när jag kommer hem och sover i timmar som jag gjorde tidigare. När det var som värst orkade jag inte ens äta lunch utan sov i ca 4-5 timmar för att kanske orka stiga upp och värma middagen. Däremot så somnar jag som sagt tidigare om kvällarna, ofta har det blivit vid 20-21.00 men då vaknar jag i stället vid 1-2 och efter dess lite sämre sömn då jag är upp med jämna mellanrum. Ja ja, det går i alla fall framåt sakta men säkert :)


 


Igår hade vi typ en julavslutning för eleverna, de fick gå en runda i FH för att hitta en massa bokstäver och sedan skulle de kasta om dessa för att få en mening, efter blev det fika och lite Bingo :) Blev mycket folk i ett litet klassrum så ett tag fick jag lite ont i huvudet men det gav med sig efter ett tag. 

På morgonen när jag promenerade till jobbet var det -17, ändå riktigt skönt eftersom att det inte blåste och när jag strosade hemåt hade det gått ner till ca -10. Var så vackert och lugnt på morgonen längs Köpmannagatan så jag stannade och tog en bild och sedan en på vägen hem med de vackra stora träden täckta med snö. Allt blir så ljust och vackert när snön ligger även om jag nu inte gillar vintern lika mycket som när jag var barn :)


 


Nu har jag precis fått i mig lite frukost och sett Trolltider så jag ska börja städa lite, tänkte först ta badrummet ordentligt och sedan ska resten av lägenheten få sig en genomgång :) Ska bli så kul i morgon med uppesittarkväll med Mari och juldagen kommer Nathalie och Daniel. Har inte sett Nathalie sedan i våras så det ska bli så roligt att ses igen, hon har ju gjort en GP så är nyfiken på hur hon ser ut nu :) 

Önskar er alla en fortsatt fin fredag.


Tjillevippen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards