Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 23 december 2023

Dan före dopparedan (dan före doppa redan) ;)

Av Malin - 23 december 2023 10:31

Så är snart julen här, eller julen är väl redan här kan jag tycka men julafton är snart här :) Steg upp just före 7.30 och gick ut med Wilma, ett lätt snöfall och kalla vindar så det var rätt så skönt att komma in och äta frukost medan jag såg Trolltider. Efter lade jag mig under täcket och myste ett tag och funderade på när jag skulle stiga upp och storstäda badrummet ha ha ha... Har ännu inte kommit igång, tänkte först diska bort det lilla. Fick äntligen mitt paket från Apotea, skulle ha kommit i onsdags morgon med Early Bird men liksom allt annat vid denna tid så var det försenat så det var tur att jag hade medicin så jag klarar mig :) Med var också bovetebröd och dadlar så nu är julhelgen räddad ;)


 


Igår pratade jag med min moster Barbro och tackade henne, hon hade satt in en slant så att jag kunde köpa något jag önskade i julklapp. Blev något som jag sökt i 5-6 år, en vit klocka. Köpte en i Turkiet, billig givetvis, så jag fick väl skylla mig sjlv när den blev förstörd vid ett störtregn ;) Denna ska nog hålla bättre, var redan på rea och då jag var ny kund fick jag ännu 10% rabatt så denna Casio ska nog hålla bra mycket bättre :)


 


Igår bad jag Tommy komma förbi när de ändå skulle och hämta något från ICA, jag hade varsin julklapp åt honom och hans fru Karin. Var ju kvällen innan på COOP och hade tänkt köpa julklappspapper men då det var så mycket folk sprang jag mig genom butiken och glömde det. Trodde sedan att jag skulle ha hemma men det hade jag tydligen "rensat" bort förra hösten när jag storstäda efter pappa gått bort. Ja ja, vad göra? Hittade i stället tapet som blivit över när vi tapetserade sovrummet och det blev faktiskt riktigt snygga paket :) Tejpen höll inte bäst men med band runt så höll det :) Alla sätt är bra utom de dåliga och de blev inte alls dumma :)


 


 


Nä, kanske att denna damen nu skulle komma igång med diskande och städande, vet ju att när jag väl sätter igång så tar det inte länge och efter är det skönt att ta en dusch och bara slappa :) Slappa ett tag i alla fall, till Mari kommer för uppesittarkväll i form av lite gott, lite spel och surr :) Denna julen kommer också att gå bra, Tommy frågade om jag ville komma till dem på julmiddag men jag tackade nej eftersom det är så många där. Det är inte att jag inte vill träffa mina brorsöner och deras barn men efter 30 minuter kommer mitt huvud att vara så trött av alla ljud som jag inte kan sortera. Ena dagen skulle Jonas och hans barn bara komma som är äldre så då kanske att jag snippar förbi :) Om inte annat så kommer de förbi på fika i mellandagarna så vi får träffas och det går ju lika bra det :) 


Jag önskar er alla en riktigt GOD JUL, ta vara på tiden med alla nära och kära, ät gott och mys i massor.


Tjillevippen!!!


 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards