Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 15 september 2023

Fredags feeling hos er?

Av Malin - 15 september 2023 10:25

Vet inte men fredagar är speciella, även om man som mig är sjukskriven eller kanske utan jobb eller av någon annan orsak inte jobbar. Det känns liksom redan när man vaknar och i morse så sken solen från en blå himmel så dagen kunde inte börjat bättre även om det nu ser ut att mulna igen, det kan också vara rätt skönt eller? Gäller att vara positiv & det ska jag nu försöka vara var dag, tror att det kan vara en liiiiten hjälp i alla fall till ett bättre mående. 


Var ut med Wilma vid 8, efter en rätt sömnlös natt. Jag som tyckte att min sömn börjat bli bättre men man får väl räkna med bakslag ibland antar jag :) Var lite irriterad på mina jeans som jag fick på i maj att de nu är för stora så att jag får vika upp linningen och kom på att jag hade ett par till som jag beställt men som var mindre så jag tog fram dem. Japps, satt som en smäck :) I slutet av augusti jämförde jag mina favvojeans som användes när jag påbörjade mina ändrade kostvanor, bild 1. Och idag tog jag ett likadant foto men med de jeans som var mindre då och de jag nu ska börja använda, bild 2. Jag har inte vägt mig sedan 23 juli då batterierna är slut, då hade jag totalt gått ner 25 kg så när jag köper nya ska det bli intressant att se vad vågen visar. Men kläderna är en bra "tumstock" för att se hur mycket mindre man blivit, det är väl för att man faktiskt ser skillnaden medan en våg enbart visa siffror. Min moster brukar fråga hur många smörpaket jag gått ner ha ha ha... Nå, bara att fortsätta leva gott och gå ner, i kväll blir det ostbollar och Portello Zero i vanlig ordning då det är fredag. 

Har ni testat olika dieter och att banta utan något varaktigt resultat så lägg om kosten och ät bara det mumsiga som när man var liten, som typ lördagsgodis. Kan jag så kan DU för jag tillhör dem som i över 30 år kämpat med vikten och gått på alla dessa olika metoder som när man slutar med dem inte håller. Det går att äta gott och ändå gå ner.


   


Fredag ja, igår plockade jag lite här och där här hemma så idag är det bara dammsugning och dammtorkning kvar. Sedan ska jag och Mari på COOP men efter det gör jag helg, blir nog Fångarna på fortet och James Bonds Skyfall till jag somnar. Hoppas på mer sömn i natt ;) När jag väl hade somnat efter 3 vaknade jag av att jag darrade pga att jag var kall, har ju inte ännu satt täcket tillbaka i påslakanet och hade fönstret öppet i vanlig ordning. Var på hemlighuset och när jag skulle lägga mig såg jag att det var -1 ute så det var tur att jag hade en filt på stolen så att jag kunde lägga den ovan påslakanet. Ska i helgan ta och renbädda och då åker nog allt täcket in i påslakanet, bättre att ta av sig täcket om man blir varm än att ligga och frysa :)) 


Nu ska jag ge lilla damen mat och efter dammsuga och dammtorka men jag önskar er alla en riktigt fin fredag och helg givetvis.


Tjillevippen


 

 
 
Daniel

Daniel

15 september 2023 11:23

Nej, jag gillar inte Fredagar/ helger längre just pga att jag gick arbetslös och sjukskriven så länge att jag blev less på det och verkligen längtade efter att få börja jobba igen.

Så nu ser jag fram emot Måndagar istället. Dessutom var det nästan aldrig någon som kom och hälsade på mig på helgerna, så jag fick sitta ensam och ha tråkigt. Inte alls kul. På jobbet får jag även den sociala biten, vilket är väldigt betydelsefullt för mig.

http://https://friadiskussioner.freeforums.net

Malin

16 september 2023 09:21

Ahh, jag förstår att du ser fram emot måndagar nu då. Längtar också efter att få jobba och ser fram emot att få börja arbetsträna. Har inte heller många som hälsar på, en väninna och vi ses med jämna mellanrum men det känns het ok för mig, har ju min fyrbenta vapendragare även om vi nu inte kan ha några djupare diskussioner :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards