Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2023

Ett steg framåt... :)

Av Malin - 4 oktober 2023 07:58

Så känns det när jag efter mötet igår med Kristina på RSMH ska börja vara en av dem som håller i språk cafe :) Vi kom överens om två timmar på hegen eftersom jag framöver någon gång ska börja arbetsträna två timmar om dagen så kommer jag inte orka vardagskvällarna. Det känns i alla fall positivt och jag vet ju att det kommer att bli trevligt då många tidigare elever på SFI finns där. Det är inte långt att gå dit, ca 3 minuter tar det men för mig tog det längre pga att jag omedvetet spänner mig i mellangärdet och får svårt att andas. När jag går ut med Wilma så har jag inte det problemet så det kommer när jag är själv. Nå, bara att fortsätta att utmana mig själv oavsett hur jobbigt det är för efter känner jag mig väldigt nöjd med mig själv. Då jag går på sjukpenning så lovade jag att göra detta ideellt, spelar liksom ingen roll för lika mycket som det är bra för dem att öva på att prata svenska så är det lika bra för mig att öva mig på att vara ute bland folk. 


 


Just nu väntar jag att de ska ringa från HC, min sjukskrivning går ju ut på söndag och kuratorn hade ingen tid förrän nästa vecka och jag har som för mig att min läkare jobbar sista veckan nu. Kuratorn bad mig be henne att förlänga sjukskrivningen så jag mailade henne förra veckan men har inte fått något svar så måste se hur det ligger till där. 


Igår när jag kom hem från mötet så var jag ner i förrådet med min baden baden, den har liksom gjort sitt för i år :) Idag ska jag diska ur blomampeln och krukorna så att de är redo för nästa sommar. 

I morse när jag var ut med Wilma hade mina städprodukter kommit bakom dörren, älskar dessa Pink Stuff, så otroligt bra medel. Nu tog jag även pastan och glas/spegel spray. Kan varmt rekommendera dessa produkter.


 


Jag som knappt orkat städa har i stället nu gått till att bara tänka på städning och hur jag kan få det renast ha ha ha... Nå, bättre än att knappt orka dammsuga ett enda rum som tidigare. Bjuder på E-Type, satt i studion när det spelades in för serien Silikon :) 


Nu ska jag ta hand om disken och invänta samtalet från HC. Hoppas att ni alla får en fortsatt fin dag.


Tjillevippen






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards