Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 25 oktober 2023

Av Malin - 25 oktober 2023 06:33

Ja, var upp på hemlighuset vid 5 och då kom samtidigt Early Bird och givetvis ett nytt brev från lasarettet, denna gång från röntgen.... Måste ringa när de öppnar växeln och höra varför de ska ta datortomografi av kroppspulsådern plötsligt. DATORTOMOGRAFI???? Jag som hatar trånga utrymmen och får panik av dem, hur tusan ska jag klara av det ha ha ha... Nä, det är som jag har sagt sedan jag sökte för mitt psykiska mående i mars, man ska inte boka tid för något för då har de en i sitt grepp och släpper en inte utan hittar bara fler problem med kroppen. Det sjuka är ju att jag känner mig bättre kroppsligt än på länge och det har väl att göra med viktnedgången. Nå, bara att ta allt som det kommer antar jag.


Igår morse startade jag dagen med att gå ut med Wilma i vanlig ordning och när jag kom in tog jag tag i att fixa ett lass pizzabullar, jag äter ju inte normalt mycket bröd men de är bra att ha packeterat två och två ifall man någon gång inte vet vad man ska äta och bara vill ha något litet. I mina sätter jag tomatsås, ost och salami som jag tycker smakar lite mer än skinka. Funderar ibland om jag skulle ta och göra börek i stället med fetaost och persilja i, det är också perfekt att ha för sådana tillfällen. Börek har jag tidigare bara gjort med köttfärs i, á la Malin kallar jag dem eftersom jag kryddar färsen med tacokrydda för lite sting. Inga traditionella börek här inte ;)


 


Veckan startade rätt roligt (för mig) men mindre roligt för herrn från grannhuset... Vaknade vid 4.20 av att någon gasade och gasade med bilen och sedan hörde jag en man som sa "satan å", å:et står för också ;) Så vi säger här. Jag gick efter ett tag på hemlighuset och när jag kom in i sovrummet luktade det otroligt bränt men inte gummi och han hade övergått till "satans helvete" ha ha ha... Hörde en granne som pysslar med bilar komma ut då han garanterat också känt lukten och sa att det hänt något med växellådan. Somnade om efter ett tag och gick ut med Wilma när jag vaknade och då förstod jag hans svordommar bättre... Parkeringen lutar ju lite och på något sätt hade han forserat staketet och kört in i väggen till vårat sophus. Jag kunde inte låta bli att småle och ta ett foto :)


 


Annars har det varit lugnt, pärlat lite med min diamond painting och på måndag var jag och Mari ut på en liten prommis innan tv-soffan skulle intas :) Var ju Robinson och sedan ett av mina favoritprogram "Allt för Sverige". Fullkomligt älskar detta program, så roligt att se Sverige genom någon annans ögon, alltså någon som aldrig vart här och att få ta del av deras släkts historia. 


 


Funderar nu på om jag ska ta och lägga mig ett tag till, har vart ut med Wilma, fyllt dosetten med medicin och fått mig frukost. Fortfarande lite över 1 timme till HC öppnar så jag kan nog gott lägga mig ett tag till, bara jag ställer larmet så att jag inte missar tiden. Tänkte även boka om en provtagning till måndag då jag ändå ska på KBT igen så jag slipper kajka fram och tillbaka flera dagar. En gång i månaden räcker bra tycker jag.


Ha det bäst ni som orkat läsa och sköt om er.


Tjillevippen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards