Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2023

Kalla morgnar nu bbbbrrrrr......

Av Malin - 10 oktober 2023 09:51

Jo nu är det myggfritt om morgnarna, var ut med Wilma vid 5.30 och då var det -6 ute. I år känns det nästan som att man hoppat över hösten för löven var gröna så länge och nu när de börjar gulna blir det genast så kallt. Vi var ju bara ut en snabbis så när vi ska ta en prommis lär jag ta fram vantarna för att inte frysa om händerna. 

 

Igår kom fastighetsskötarna och fixade mina persienner så nu kan man dra upp dem :) Jag steg upp i tid då och tog ner gardiner och drog fram köksbordet osv så att de skulle komma fram lätt och få det gjort smidigt. Lite senare plingade de på igen och böt lysrör i taket och under diskbänken så nu är även det gjort :) Jag är ju sån att jag "sparar" så att de ska ha lite att göra när de väl kommer och inte behöva komma hela tiden, om det nu inte är akut förstås. Sedan ska de även komma och byta kranen i köket som har en spricka, den fanns där redan när jag flyttade in för 12 år sedan men nu har det börjat läcka så det ska också bli skönt att få en ny. 


När de hade farit så tog jag och putsade fönstren, torkade osv, dammsök, vaskade och strök de nya gardinerna till köket. Upp med dem och sedan bytte jag klädsel på stolarna. Nu är köket så där färgglatt som jag vill ha det, tänkte att det kan hjälpa mitt mående att få in lite färg i livet och inte bara leva i ett mörker hemma typ ;)

I fredags så fixade jag så att sängen fick en sängkappa och badrummet nytt duschdraperi. Så roligt med dessa onlinebutiker där man hittar billigt så att man kan uppdatera ibland. Ibland säger jag, i mitt fall så är det typ var 10:e år ha ha ha... Jag är rakt inte som min mamma, hon bytte gardiner till sommaren, till hösten, till julen, till påsken och då var det inte bara iu ett fönster utan i hela huset :) Den äldre generationen höll mer på detta.


     


Idag blir det till att ta det lite lugnt, möjligtvis att jag i alla fall tar en sväng med dammsugaren men inte mycket mer. Ryggen tog stryk igår och min höger arm som inte är riktigt juste sedan några veckor. Ska i alla fall även ta ner gardinerna i vardagsrummet och putsa de fönstren när det nu är sol idag, mellan dem får vara så att det inte blir fukt där när det är kallare. Men nu ska jag i alla fall först av allt dra på mig lite kläder och ta en prommis med Wilma, hon var nyss och kikade fram bakom hörnet för att kolla av mig ha ha ha... Tror att hon gärna vill komma ut och "läsa av" vilka vovvar som vart ut på prommis och göra sin toalett för andra gången idag. 


Ha det fint alla där ute och sköt om er.


Tjillevippen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards