Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 12 oktober 2023

Så kom det första vita

Av Malin - 12 oktober 2023 17:18

Ja, redan igår kväll började det att falla lite vitt och nu lyser det upp ute även om det börjar att skymma. Gillar inte denna första snö då den inte lägger sig utan bara slaskar och man blir blöt om fötterna. Det skulle vara +15 när man lägger sig och dagen efter när man vaknar vara -15 och snö ha ha ha... Om man fick önska sig, då skulle det inte vara svårt att veta vad man skulle ha på sig när man går ut :) Fördelen när snön kommer är att jag ser Wilma bättre när jag släpper henne när vi är ut. Hade ett halsband med dioder men det slets loss inne i något buskage när hon skulle göra nr 2 och jag ides inte börja söka det. Ja ja, vi vet att snön kommer varje år men ändå är man lika oförberedd vart år.


   


Idag har jag vart på KBT för andra gången och ska dit igen den 30:e, känns rätt skönt. När jag kom hem så ringde även min kontakt på försäkringskassan, det är så skönt att de fattat min problematik med att läsa brev just nu och i stället ringer när det ska informeras om något. Nu har vi bokat in nästa fredag ett telefonmöte med AF också och det känns riktigt bra. Jag hoppas att jag kanske kan börja arbetsträna snart för det skulle verkligen göra mig gott även om det är jobbigt och jag blir trött men vem tusan har sagt att det ska vara lätt att komma tillbaka? 


Igår morse när jag vaknade tog jag och ställde mig på vågen, har ju satt 5 kg i taget och nu var det dags för vågen att visa -30 kg totalt :)) Känns så skönt att det går åt rätt håll, även om det som sagt inte går i raketfart utan sakta men säkert. En f.d kollega skrev till mig att hon tyckte att jag var mycket lättare i stegen när hon sett mig på promenad med Wilma och det är ju roligt att höra :) Känner ju själv att allt är lättare när jag är ut och speciellt att jag kan lite lite mer på mina knän nu :) Bara att fortsätta med mitt eget vinnande koncept.


 


På lördag ska jag och Mari ta oss en liten fest, hon var ju sjuk när jag fyllde år så det får bli nu i stället :) Fick jag igår upp de nya planscherna i ramarna i köket :) Var liiiiiite trött på de med växter som jag hade haft i köket i just över 20 år så på Shein hittade jag ett 3-pack för inte fullt 90:- som passar ypperligt i mitt nypimpade kök :) Lite roligare med drinkar i stället för gröna växter just nu i alla fall. 


   


Fick även igår ett gäng press on naglar som jag ska testa i morgon eller på lördag, två av dem var lite kortare så där ska Mari få välja ett par som passar henne eftersom hon inte vill ha alltför långa. Har ju tidigare gått hos nagelteknolog men känner att de pengarna vill jag inte betala nu när jag har sjukpenning och dessa kostar ca 20-30 kronor per artikel så det känns mer rimligt då man kan använda dem om igen flera gånger :) 


 


Nu ska jag i alla fall ta tag i dagens lilla disk, fick ju lagat kranen igår då det känns extra lyxigt när den inte läcker länge ha ha ha... Snacka om att glädjas åt det lilla ;) 


Tjillevippen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards