Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2023

Vilka tröttmössor

Av Malin - 16 oktober 2023 08:26

Ja jisses, jag och Mari skulle ta oss en liten fest i lördags och nog blev den liiiiiten för när klockan var 22.15 satt vi båda och gäspade ha ha ha... Mari hann i alla fall ta sig 2 cider och jag tog mig 2 Harvey Wallbanger, denna gång blandade jag dem till perfektion och de var sjukt goda, kanske därför jag blev trött ;) Vi kom överens om att nästa gång må vi starta med Celsius och starkt kaffe plus typ fem timmar tidigare ;) Ja ja, vi hade i alla fall trevligt den lilla stunden vi var piggelin och det är ju huvudsaken även om somliga hävdar att mössan är huvudsaken ;) 

Innan var jag åter på språk café, inte många kom då de bjöd på bio för dem med barn och vädret var riktigt pissigt men vi var i alla fall åtta stycken plus en liten som just börjat gå :) Direkt det är nytt folk så reagerar min kropp men det är bara att fortsätta utsätta mig för dessa situationer, oavsett hur jobbigt det är. Jag känner att jag är på rätt väg ju :) Och just ja, jag kommer ju att avsluta detta året rik och glad så något att se fram emot enligt en test på fejjan ha ha  ha... Tycker att de många gånger är roliga när man ser svaret man får. Nå, rik i all ära men jag nöjer mig nog med att vara glad och må bättre även om en slant extra var månad skulle uppskattas ;)


 


I fredags var det dags för mitt vardagsrum att få nya gardiner, är grymt nöjd med den gröna färgen som jag beställde dem i. Nu har mina förra i mörkt lila satts ut i annons då jag inte kommer att använda dem mer, dessa från Shein är billiga och har ett riktigt fint fall, dessutom lätta att stryka. Handla lokalt skriker många, ja jag skulle handla lokalt om min plånbok skulle tillåta det men som det är nu så tillåter den inte ens att jag beställer från typ Ellos, Jotex, Cellbes osv. Även hos dem har ju priserna skjutit i höjden enormt, hos Shein får jag sex gardinlängder för samma pris som två hos dem. Fick även mina tröjor och de var perfekta, både till fäger och storlekar :) Så roligt att jag lyckades med storleken eftersom jag just nu efter viktnedgången inte riktigt vet vilken storlek jag har. 


   


Något som fått mig att le ordentligt sista veckan är att jag kommit på Karma har gjort sitt jobb och gör det än :) Fick nämligen för ca 2 veckor sedan sms från C som skrev hur ledsen han var över hur det blev och att jag hade rätt om kvinnorna från Ryssland, givetvis inte alla men han hade gift sig med en riktig skata och försöker nu få igenom skiljsmässa ha ha ha.... Jag mår så otroligt gott över att hans sätt att behandla mig har slått tillbaka med sådan kraft. Att flasha med dyra bilar och kläder drar bara till sig gold diggers men man får ju det man ber om ;) Något som också kändes bra är att jag inte har några som helst känslor för denna man längre och kan inte förstå vad jag såg i honom egentligen. Eftersom slutet blev som det blev så har jag ju aldrig vetat hur mina känslor för honom varit till 100% men nu vet jag och jag skulle inte ta i honom ens med tång. TACK KARMA!!!!!


 


Så... Måndag igen, ny vecka och nya möjligheter. Jag ska i alla fall tillaga de två fläskytterfiléerna jag handlade i fredags, blir en ugnsstekt och någon slags gryta med den andra. Får gå på känsla och blanda lite av varje så blir det nog bra. Just fått i min frukost och innan var jag och Wilma ut, blåste och kom sådant där fint regn som man verkligen blir blöt av så det var skönt att komma in igen. 

Well well, kanske att jag ska ta tag i matlagningen medan jag har lite ork så att det blir gjort. Hoppas att ni alla får en riktigt fin start på veckan.


Tjillevippen




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards