Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 20 oktober 2023

Jag ringer på fredag, så träffs vi på lördag...

Av Malin - 20 oktober 2023 08:29

Nå, nu ringde jag igår, med andra ord torsdag och vi ses idag fredag :) Gäller givetvis Mari, är ju dags i eftermiddag för veckohandlingen. Inte mycket jag behöver så det lilla jag har på kontot räcker :) Ja och sedan har jag ju en summa att swisha över från Sveapanelen :) Jag samlar ihop mellan 4-500:- varje månad genom att svara på deras enkäter, så här är länken ifall att ni vill tjäna lite extra. Även om man inte är i behov så kan det ju vara roligt med lite plus på kontot, kom bara ihåg att om man tar ut en summa under 30:- så tar de en avgift på 2:-. Så, här är länken, hoppas att ni hänger på :) https://sveapanelen.se/r/P5KO4


 


När vi far och handlar ska jag i alla fall inhandla Kebab då det var superpris så det blir en kebabsallad till middag :) Länge sedan jag åt det så det ska bli riktigt gott. Igår tillagade jag min fläskytterfilé, skar den bara i bitar, stekte, kryddade, kastade ner broccoli och andra wokgrönsaker plus lite sweet chili sås och det blev riktigt gott så nu har jag 4 portioner i frysen :) Just detta med att laga mat har jag börjat tycka är rätt roligt, bara orken finns, och man känner sig nöjd när man har flera portioner av varierande rätter i frysen att bara ta fram. "Bara orken finns" låter säkert vääääldigt slött för vissa men så är min vardag, jag vet inte när jag har energi för att göra även små saker. Jag kan på kvällen känna att i morgon, då ska jag minsan sammsuga, dammtorka och laga en maträtt men när morgonen kommer så är jag inte alls i form och vill inte annat än ligga. Det är svårt att förklara men jag känner i alla fall att de morgnarna när jag bara vill ligga kvar i sängen blir färre och det är ju bra :) Något som dock är återkommande än är att när jag gjort något, typ lagat mat eller städat, så är jag slut som artist vid lunchtid så därför försöker jag att alltid göra sakerna direkt efter frukosten. Och här sitter jag nu ha ha ha... Men jag ska ta och dammsuga när jag skrivit klart :) 


 


Ja just, i morse kom äntligen min diamond painting :) Så bara jag har dammsugit så ska jag börja med första underlägget för glas :) Mycket härliga färger så det ska bli roligt att se mönstret växa fram med de små "stenarna" eller vad de nu heter. Fick även 4 olika Press On Nails och en ring eller fick.... Jag har ju givetvis betalat för det, totalt ca 220:- inklusive frakt. Gillar som sagt dessa billiga sidor så att man även med liten inkomst kan handla utan att det ska bli ett alltför stort hål på kontot. 


     


Nä, nu känner jag huvudvärken smyga på så jag ska sätta igång med att dammsuga så att det är gjort, kanske att jag även slår på en tvättmaskin men den sköter ju sig själv förutom när det ska hängas på tork :) 

Hoppas att ni alla får en riktigt fin helg och kom ihåg att ta på er när ni går ut så att ni inte blir sjuka för nu är det en rätt förrädisk tid. 


Tjillevippen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards