Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2023

Vintertiden hej hej!!!

Av Malin - 29 oktober 2023 16:12

Ja, Gyllene Tider sjunger ju om sommartider men nu när vi ställt om klockorna så får det bli vintertider hej hej :) Så fint ute nu när det kommit lite snö och nu hoppas jag verkligen att den får ligga och inte slaskar bort. Ska i morgon försöka få upp ljussingan på balkongen medan det ännu inte är så svinkallt och mycket snö på balkongen, är det bara att tända den när det blir dags. Tur när klockan ska ställas om att mobil och smartwatch fixar det själv, värre är det med klockan på köksväggen, blir till att ta trappstegen och fixa det och inte som förra vintern hela tiden dra bort en timme för att veta rätta tiden :) 


Idag har jag gjort så lite som möjligt, planerade så faktiskt. Bara vart ut med Wilma, diskat och sedan har jag suttit och "pärlat" på mina glasunderlägg. En riktigt skön dag. Igår var jag sjukt trött så jag hoppade över språk cafeét. Sov ingenting från fredag morgon till lördag morgon vid 6, då somnade jag ca 2 timmar. Fick ställa in både språk cafeét och Maris besök på kvällen så vi får i stället ta en prommis och kaffe i morgon. 

På fredag kväll såg jag Jocke Lundells film Feed på 4:an, var riktigt bra faktiskt. Har ju hört mycket gott om den och den levde upp till det jag har hört. På eftermiddagen var jag och Mari och veckohandlade som vanligt och hämtade vår Kalix löjrom som vi förhandsbokat. Man fick den nästan för halva priset när man förhandsbokade och den ska nu få gosa i frysen till jul och nyår då jag ska avnjuta den med Pringles, gräddfil eller creme fraiche och rödlök mums. 


 


Så i morgon eftermiddag, om jag orkar, så ska jag ta och göra storkok igen :) Chorizo soppa i vanlig ordning först och främst. Sedan har jag en karré som ska ugnsstekas och så ska jag fixa till en sallad som jag tror blir mumsig, i alla fall i mina tankar när jag valde ingredienserna. Det blir krispsallad, gurka, piccolinitomater, purjolök, äpple och fetaost som ska gotta sig i creme fraiche som jag blandar ner grekisk dressingmix i :) Det känns som att alla smaker ska "gifta sig" men man vet ju aldrig :) Sedan har jag även tänkt prova på att göra Nikkaluoktasoppa i veckan, måste bara köpa vegofärs när jag handlar. Jag har hört att den ska vara riktigt god och min bror med fru hade gjort den med vegofärs och sa att det blir riktigt gott så det måste testas.


I mitt sista inlägg skrev jag ju att jag fått kallelse för datortomografi av aortan, skulle ju ändå boka lite provtagning till i morgon och även ett prov som skulle tas inför den så jag passade på att fråga vad det handlar om eftersom ingen pratat med mig om det. Tydligen så är det Medicin som skickat remissen då de sett något på aortan när de tog ultraljud på hjärtat. Ja ja, bra att det checkas upp men roligt om man även skulle tilldela mig det innan. 

Så i morgon ska jag på provtagning och försöka få träffa en läkare innan jag ska på KBT, det är därför jag inte vet om jag kommer att orka börja laga mat när jag kommer hem eller om det får vara till tisdag. Har en julkorv och rårivna morötter som jag kan ta om orken inte finns, alla vill ju ha potatismos till julkorv men jag tycker att det är lika gott med enbart rårivna morötter och senap :) 


 


I fredags beställde jag även lite kläder till jul och nyår för jag har bestämt mig för att jag SKA gå ut med Mari på rajtan tajtan. Jag har inte varit ut på krogen sedan innan pandemin så nu jäklar ska jag ut, med eller utan social fobi så SKA jag fixa det :) Snål som jag är vad gäller "finkläder" så beställde jag från Shein och för 394:- fick jag byxor, topp, väska och halsband :) Det kallar jag för ett kap ha ha ha... Så nu kan jag klä upp mig lite när det blir helger. Det är faktiskt kul att nu kunna hitta snygga kläder när jag tappat vikt, just därför vill jag inte köpa några dyra plagg eftersom jag fortsätter att tappa vikt sakta men säkert. Då är det bra med dessa företag som säljer billigare, kanske inte är någon toppenkvalité men det gör inte mycket då jag vet att på ett tag så är de för stora :)


       


Blir roligt att se hur de sitter på mig när de väl kommer ;) Förövrigt har det inte hänt mycket, var dag ser nästan ut likadan :) Nu är det dags för middag och det blir en hamburgare med ost (inget bröd) och en sallad :) Hoppas att ni alla haft en riktigt fin Halloween oavsett om ni haft det lugnt eller festat loss :)


Tjillevippen



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards