Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2023

Smarta sköterskor....

Av Malin - 31 oktober 2023 11:17

Ja nu menar jag ju inte alla sköterskor ha ha ha... De flesta som jag haft kontakt med är väldigt trevliga och förstår ens problematik men sedan finns det de som inte alls fattar hur det är att ha social fobi. 

Min sjukskrivning gick ut i söndags så förra veckan ville jag boka tid hos läkaren för förlängning av den, eftersom jag igår skulle på KBT och provtagning så hade jag planer på att göra bort allt på en gång. Ja men vi har öppen mottagning kl 8 & de som ska ha förlängning av sjukskrivningen hänvisas dit. Jag åkte tidigt dit för att få en av de första tiderna så att jag skulle hinna innan KBT kl 9. Men när man får börja ta kölappar 15 min innan har det ju kommit ca 15 personer som står och trycker där så då går ju givetvis inte jag dit. När jag fick prata med dem i receptionen och förklarade min problematik så tyckte sköterskan hon ringde till att jag i sådana fall kunde omboka min KBT tid i stället.... Eller vänta till 15.30 på en tid... Eller komma på öppen mottagning på torsdag i stället, som att det skulle vara mindre folk då. När jag kom ut i korridoren på väg till KBT så bröt jag ihop grinandes, var som att allt bara brast för mig men efter mötet så kände jag mig lugnare och hade liksom fått smälta allt. Idag har jag pratat med en sköterska och hon bokade in läkartid i stället på fredag så nu kan jag känna mig lugn. 


 


Har även på morgonen haft telefonmöte med FK och AF, känns så bra att jag ska få börja arbetsträna. Nu tar det ju några veckor innan allt pappersjobb är klart men det ska bli så otroligt skönt att få komma ut 2 timmar/dag och göra nytta. Inte bara sitta hemma och gå bak mer och mer. Jag måste säga att jag har haft sådan otrolig tur och fått kontakt med så fina människor och det känns så tryggt med deras hjälp. Jag kommer att klara detta och bli bättre, det har jag bestämt mig för ;)


 


Nog om detta ;) Idag när jag vaknade var det hela -16 grader ute, bylsade på mig kläder och gick ut med Wilma just efter 7 och när hon hade gjort av sig hade hon bråttom hem igen så jag nästan hängde bakom henne ha ha ha... Min underbara lilla Wilma, vad skulle jag göra utan henne? Är ju hon som gör att jag stiger upp var dag och att jag kommer ut på promenader i ur och skur, kortare ibland pga vädret dock ;) Just nu när det blir kallare får jag anpassa promenaderna eftersom hon inte vill ha täcke, har testat det sedan hon var valp men icke... När hon har täcke så går hon exemplariskt vid min sida utan att göra sin toalett ;) Så idag hade hon bråttom in till sin yllepläd.

Hittade detta foto från -09 av henne och Storm, Storm har dessvärre lämnat jorden för flera år sedan men han hade ett otroligt tålamod med min lilla piraja som hängde i hans svans :) 


 


Så kan det gå, när knappen är på... Fördelen med kylan är att det oftast blir soligt de dagarna, så även idag. Nå, jag ska i alla fall ta tag i lite här hemma, dammsuga och dammtorka lite och även laga lite mat att fylla frysen med. Igår efter lasarettet så var jag så slut mentalt att jag mest låg och vilade när jag inte var ut med Wilma. 

Hoppas att ni alla mår prima och får en fortsatt fin tisdag.


Tjillevippen


 
 
Kristine

Kristine

31 oktober 2023 11:40

Det er ikke bare-bare...
Ha en fin tirsdag ^^

http://slossplassen.blogg.se

Malin

31 oktober 2023 18:57

Så sant som det var sagt :) Önskar även dig en fortsatt fin tisdag och vecka.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards