Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 1 december 2023

Så var första veckan över

Av Malin - 1 december 2023 08:04

Ett tag sedan jag skrev men då kanske det finns något av värde att dela nu ;) Började i måndags att arbetsträna, har gått över förväntan även om ben och händer ibland darrat, får jag bara försöka dra några djupa andetag och slappna av så ger det med sig. Helgen som var gick ut på att vad jag än gjorde så försökte jag övertala mig själv att allt skulle gå bra och att det inte alls är långt till Komvux så jag kommer att klara att gå galant. Sista gången jag gått den vägen var i augusti förra året när jag var 36 kilo tyngre och i mitt minne satt det fastnaglat hur jobbigt det var att gå den vägen och hur många gånger jag fick vila. Hur glad var inte jag på måndag när jag utan problem kunde gå hela vägen och det inte ens var det minsta lilla jobbigt :) Enda gången jag fick stanna och andas för att få bort knuten i magen var när jag såg byggnaden och alla bilar på parkeringen. Detta SKA gå, ingen har sagt att det ska vara lätt att komma tillbaka så bara att kämpa och pressa mig själv oavsett hur jobbigt det är för i slutändan leder det ju till något bra. 

Blev bra välkomnad och även kramad av några elever som hade saknat mig sedan jag slutade, rundvandring och surr med rektorn så att jag skulle veta var jag skulle vara på tisdagen. Då ska jag hjälpa till i en grupp på särvux, tror jag att det heter.... Engelska på tisdagar så det blir roligt, denna tisdagen var det endast en elev men det var bara bra så fick jag se hur Solveig arbetade :) 


   


Onsdag var jag på KBT och innan skulle jag ju på datortomografi av kroppspulsådern. Bokade taxin i tid så jag inte behövde stressa till röntgen som jag först skulle på men men... Blev ingenting då de inte ville ge kontrastvätska innan svar kommit på ultraljudet av sköldkörteln och den ska jag ju på den 19/12. Fick vackert i stället vänta på KBT. Det är skönt att jag de dagar jag är på KBT inte behöver arbetsträna eftersom de vet hur trött man är efteråt. Jag brukar i regel somna ca 2 timmar när jag har kommit hem efter. I onsdags följdes vi åt till foajen efter så nu fick hon se hur stirrig och skakig jag blir direkt det är lite mer folk ha ha ha.... Jag liksom scannar av min omgivning och sedan placerar jag mig någonstans där det inte finns mycket folk, som denna gången blev det i hallen där man kommer in för i foajen satt det för många ;)


 

Tometen och renarna har anlänt :)


Ja, tomten och renarna har anlänt till sin rondell, blev ett lite dåligt foto men men... På söndag är det skyltsöndag så jag funderar på att om det inte är för kallt ta en liiiiiiiten runda med Wilma, kanske bara till Djurmagazinet och Grodparken där det finns hästar och folk så att hon får lite roligt :) Träning även för mig ha ha ha... Min lilla grånos som jag älskar över allt annat.


 


Det är otroligt hur fort tiden går, redan 1 december idag. Jag har i alla fall fått upp slingan på balkongen och adventsstaken i köksfönstret så lördag kanske jag sätter upp lite pynt. Ska även, om jag orkar, baka lite mer till jul och i kväll när Mari kommer över tänkte jag ha bakat en Budapestrulle då hon ännu inte fått smaka min :) 


Blir ju ledighet då eleverna inte går i skola jul/nyår så jag har beställt lite tyg och band för att klä om mina stolar i sovrummet. Fick ju en puff i svart sammet efter pappa så jag tänkte även klä stolarna med svart sammet och sedan ska både de och puffen få ett rosa glittrigt band runt :) Inte läge att måla om stolarna just nu så det får vänta till sommaren då jag ska skrapa dem och måla dem ljusgråa. Vill ta bra hand om dem då det är min farfar som gjort dem och efter mamma gick bort gav pappa dem till mig. De är fina och stadiga, ett otroligt bra handverk och de är bra att ha om man någon gång behöver fler stolar i köket. 


   


Såg även på Postnords app att ett paket med mina jultights och julnaglar kommer på måndag :) Vet inte varför jag i år känner för att klä mig lite roligare till jul, alltid kan de ju glädja någon :) Till tightsen ska jag ha en svart tröja och svarta benvärmare så blir det lite ärtigt tänker jag men ändå inte för mycket.


   


Nu ska jag ta och diska lite tänkte jag, innan jag ska börja baka budapestrullen, aldrig roligt att börja laga mat eller baka om det finns disk så bäst att röja det först :) Igår tillagade jag en karréstek, lagade tacos och rensade en grillad kyckling så att jag kan göra sallad idag :) Har längtat efter kycklingsallad med mangoraja. Igår blev det 3 taco tubs till middag, var länge sedan jag hade ätit det med så det landade bra i magen och nu har jag 6 portioner till av tacofärs i frysen om jag blir sugen på det :) Tacos a la Malin, jag blandar ner salsan i köttfärsen och har sedan thousland dressing på med sallad eller som igår med gurka :)


 


Nä, nu ska tanten här komma igång och diska och baka, har tagit en Celsius efter frukosten så att jag får lite energi. Hoppas att ni alla får en bra dag och start på december måndag.


Tjillevippen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards