Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 3 juni 2023

Av Malin - 3 juni 2023 14:43

Ja så är det, vet inte hur många gånger denna dryck räddat min förmiddag så att jag fått något gjort. Jag har klarat mig utan i någon vecka men nu var det dags igen då jag bara vill ligga efter jag har varit ut med Wilma på morgonen. Har liksom ingen energi även om jag vissa nätter sover lite mer än vanligt och vanligt för mig är typ 3-4 timmar/natt sedan en massa år. Inte konstigt att jag inte fungerar som jag ska ;) Har sömnmedicin på recept men jag vill klara mig utan den då jag är rädd för att bli beroende av den och det vill jag rakt inte bli. 

Pratade med min läkare i veckan och har gått med på att gå till någon för KBT och hoppas verkligen att detta ska hjälpa mig för kuratorn jag gick till tidigare skulle konstant gå in på min barndom, vilken inte alls var dålig utan tvärtom. Det som fått mig dit jag är idag är ju dödsfall, skiljsmässa, barnlöshet och fler dödsfall av nära och kära som jag aldrig tillåtit mig att bearbeta och sörja utan bara fortsatt vara stark för andras skull. Och nu när jag bara har mig själv så vet jag inte riktigt var jag hör hemma känns det som, därför som jag ifrågasatt min existens sista tiden. Jag har liksom ingen plats här i världen, inget syfte. Det finns mycket jag skulle vilja göra men jag liksom stoppar mig själv genom att i stället intala mig om att det inte är möjligt pga ekonomin, pga mitt mående, pga min vikt, pga att jag inte har kunskaper. Så här har jag inte varit, jag har kastat mig ut i det okända typ, gillat utmaningar och att få nya erfarenheter. Jag har varit översocial och jobbat med människor på alla sätt och nu får jag panik och svettas och skakar när det blir fler än 5 personer runt mig. 

Ja ja, nu ÄLTAR jag igen det som varit.... Skit samma. 


 


Nu ska jag i alla fall försöka få bort den lilla disk som är i diskhon :) Måste ju göra något så funderar på om jag kanske även skulle tvätta en maskin med svarta kläder. Jag är ju lite "damen i svart" och har mesta delen alltid varit svart :) I klädseln alltså :) Solen kikar fram bakom molnen så kanske att jag även ska tvinga mig ut på en till liten prommis med Wilma, lite frisk luft gör nog mig gott och Wilma med :) 

Hoppas att ni som orkat läsa får en fortsatt fin helg. Avslutar med Damer i svart av Kalixgruppen Wildliw -80.


Tjillevippen




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards