Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 13 juni 2023

Av Malin - 13 juni 2023 16:40

Ja idag är det en riktigt pissig dag och ändå är den inte slut, får hoppas att det vänder. Somnade vid tv´n igår, vaknade vid 1 på natten, var ut med Wilma och hittade sedan till sängen. Somnade om rätt snart, vaknade vid 3 av huvudvärk så gick upp och tog en treo grogg innan jag lade mig att sova igen.

Vaknade åter vid 7.30 av att Wilma var in och checkade till mig så drog på kläder och tog en morgonprommis med henne. Åt lite frukost och vid 10 var jag totalt slut igen trots att jag hade sovit rätt mycket, la mig att vila och vaknade just före 12. Nu är klockan snart 17 och jag har ännu en gång hunnit blunda. Ibland sover jag knappt något men sedan kan det komma sådana här dagar när jag inte orkar annat än ligga typ. Trött och tung i huvudet hela tiden. Ja ja, i morgon kanske det blir en bättre dag :)


 


Ska på ett tag se Fader Brown tänkte jag, tycker att det är en rätt bra serie, lagomt långa är även avsnitten :) Funderar på om jag kan tänkas orka baka något i kväll, om det är värt att ta fram smör så att det blir rumsvarmt... Funderade på att göra lite mördegsformar som man kan ha i frysen och sedan bara fylla med grädde och bär när man får främmande. Det är ju rakt ingenting som tar någon lång tid att fixa och jag skulle verkligen behöva få lite fika i frysen ifall det dyker upp någon på kaffe. Hmmmm.... Hur ska jag göra.... Får fundera, är ju några timmar kvar av denna dagen ;) 


 


Ser här jag sitter vid köksbordet att blommorna må få sig lite vatten i alla fall :) Och disken måste fixas, 20 minuter till Fader Brown börjar så jag hinner ju faktiskt det innan... Alltså... ALLT känns såååååå segt idag, längtar just nu bara på att få gå och lägga mig för natten ha ha ha...  Snacka om ett gnälligt inlägg men å andra sidan är det väl så livet ser ut för oss alla, var dag är inte en dans på rosor med regnbågar och My Little Ponys :)) 


Ja ja, jag ska i alla fall sluta här så att ni inte spyr regnbågar åt mitt bläää häääää..... Ha ha ha... Jag ska i stället ta tummen ur ..... och får diskat och vattnat blommorna :) Känner ni hur det plötsligt ljusnar??? ;) 


Tjillevippen


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards