Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 8 juni 2023

På tal om Celsius

Av Malin - 8 juni 2023 11:42

I förra inlägget rosade jag ju Celsius då det fungerar för mig som inte dricker kaffe tex. Kom på Fejjan upp ett minne från -21 när jag innan jobbet hade kilat in på en affär för att köpa två då jag knappt hade sovit och var trötter.När jag kom i kassan blev jag tillfrågad av kassörskan om jag hade fyllt 25 så att jag fick köpa energidryck    Är nog enda gången det hänt, inte ens på Systembolaget frågar de efter leg men det är ju klart, där behöver man ju bara vara 20 år och så ung ser jag nog inte ut ha ha ha.... Inte ens 25 ser jag ut som så den kassörskan hade nog glömt glasögonen eller linserna    Men glad blev jag i alla fall och den morgonen blev bättre  i alla fall.


 


Idag är det mulet, inte direkt ovanligt här just nu... Men det gör mig dock inte mycket då jag har en rygg som havererat, det är i höger sida och strålar ner i skinkan och benet. Ja ja, jag hittade kortison igår så började en kur och när jag går ut med Wilma har jag kryckorna som avlastar och gör att jag går bättre. Idag känns det faktiskt bra mycket bättre så länge jag inte ligger, då blir det sämre igen till jag börjar röra mig. Jag har ju kroniskt i ryggen efter ett fall från en skenande häst där jag landade på en stor sten med ryggen så jag är van att ha lite smärta men då och då blir det mycket sämre. Nå, bara att fortsätta som jag nu gör så tror jag att det i morgon kommer vara så pass att jag inte behöver kryckorna och kan fara och veckohandla. Gårdagen började jag dock med utsikten på fotot när jag hade en pall under benen när jag låg :) 


 


Blev så glad när Mari ringde i förrgår, äntligen ska de börja med bil bingo efter pandemin :) Som vi har saknat det, är ett rätt mysigt sätt att umgås samtidigt som man har chans att dryga ut bankkontot, inte för att det händer var sommar men vi brukar säga att vi i alla fall har vunnit erfarenhet :) När vi satt i telefon fick jag sms från Katta med samma besked så nu blir vi 3 stycken i bilen på premiären :) Längre tillbaka förknippades bilbingon mest med pensionärer men numera är det mycket bilar med ungdommar så de har också kommit på att det är roligt. Det är sommar, varmt, man har med lite fika, spelar, surrar i pausen och har allmänt trevligt. Ska bli så roligt.


 


Ja just, vi har ju firat vår nationaldag i tisdags :) Nå, jag firade med att se på tv´n men bättre än ingenting, har för mig att det skulle vara något firande här i Kalix vid Folkets Hus men jag känner mig inte redo för att trängas med en massa människor och gör det då hellre där det arrangerar något jag är mer intresserad av ;) Sedan så har jag dessutom fått reda på att Kungen släpps ut just på nationaldagen och uppskattar det ha ha ha....


 


Trängas med folk ja, jag har i ett tidigare inlägg skrivit om Kalix Sommarkalas som arrangeras i juli. Nu är alla artister klara och det är ju väldigt mycket för barn så om ni är sugna på lite roligt och är i krokarna så kom hit och roa er, alla uppträdanden är ju dessutom GRATIS så kan det bli bättre ;) Jag kommer nog dock sätta mig vid fontänen vid Kommunalhuset eller någon annan bänk där jag kan lyssna men inte utsätter mig för det stresspåslag som jag får när det är mycket folk, kommer helt enkelt att njuta på mitt eget lilla sätt :) 


 


Nu ska jag ta och diska bort det lilla jag har i hon och sedan vet jag inte vad jag hittar på förutom att linka ner med Wilma så att hon får kissa av sig. Hoppas att ni har det bra och att solen skiner hos er.


Tjillevippen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards