Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 12 juni 2023

Hipps vipps så var det måndag igen

Av Malin - 12 juni 2023 08:28

Helgen har verkligen gått undan precis som hela förra veckan egentligen :) Har inte gjort så mycket, i lördags ryggvärken till trots tog jag tag i att plantera de sista två blomlådorna till balkongen och blev riktigt nöjd med dem. Måste dock fylla på med lite till jord när jag nu får köpt det, ska ju även testa att plantera popcorn som jag sett blir så fint på foton, kan bli en trevlig detalj i ett hörn :)

Igår var det riktigt skönt på förmiddagen så jag satt ett tag i min badenbaden och tror att jag tom somnade iväg ett tag då tiden gick så fort. Innan jag gick ut tillagade jag kyckling och grönsaker i ugnen, blev riktigt gott så en portion försvann till lunchen ;) Kyckling är verkligen gott må jag säga. Funderar om jag idag skulle svänga till en kycklingsallad, det är ju grymt gott. Just på sommaren känner jag för denna typ av lätt mat och något annat jag jag får dille på om sommaren är ju tzatziki, hur jädra gott och fräscht är inte det när det är varmt ute.


 


Idag var jag ut med Wilma vid 6.30, då föll ett stilla regn så det var riktigt skönt och så kan det gärna fortsätta, regna om natten och morgontimmarna för att sedan vara varmt och soligt på dagen (om man nu kan önska sig det).

Har nu precis fått i mig lite frukost och tänkte väl få något gjort här hemma då ryggen äntligen igår började kännas bättre så att jag tom på eftermiddagen kunde ta en lite längre prommis med Wilma. En dammsugning i alla fall och så ska jag tvätta upp mössor och vantar så att de är rena och redo när vintern kommer igen. 

Kom nu på morgonen på att jag har ett par nya sandaler att gå in, de var tighta över foten så efter jag tagit på dem gick jag i duschen och duschade med varmt vatten så kommer skinnet att töja sig snabbare. Så här strosar jag nu runt med dem på så att jag ska få dem sköna :) 


 


Skrattar när jag hör Wilma snarka på soffan, när vi kom in bäddade hon till med sin blåa yllefilt och somnade om. Denna lilla skatt vet hur man ska mysa verkligen :) Hon brukar även inta min vita pläd men min yllepläd däremot får hon inte använda ;) Något måste jag få ha utan päls ha ha ha...


   


Nä, nu ska jag försöka få tummen ur röven medan jag har lite energi, annars går ännu en dag utan att jag gör något ;) Gäller att smida medan järnen är varma eller hur man nu säger. Ha en riktigt fin dag och sköt om er där ute.


Tjillevippen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards