Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 30 juni 2023

Fredagsmyset

Av Malin - 30 juni 2023 13:40

Ja då var fredagen här igen :) Midsommarhelgen kom och gick i ett rasande tempo även om jag inte gjorde något speciellt, min bror med fru kom över på fika och på kvällen kom Mari förbi. Var varmt och skönt på balkongen så blev lite tid på solsängen, dock går jag numera ut först vid 13.30 så att jag slipper den värsta hettan. Hettan ja, igår brakade det loss flera gånger, den första gången ösregnade det även och haglade, så som det haglade kan jag inte komma ihåg att det gjort sedan jag var ung, eller vänta nu.... Yngre för ung är jag ju än ;)


På kvällen var vi igår på premiären av bil bingon, jag och Mari vann enbart erfarenhet medan Katarina i baksätet fick bingo två gånger och därmed vann 1 500:-, grattis till henne :) Nå, gör inte så mycket för idag kom mina värdecheckar från Nybergs Deli som jag vann i förra veckan. Kunde inte kommit mer passande då det ska veckohandlas i kväll :)


 


Åskan förresten och haglet, mina blommor på balkongen de fick en rejäl omgång av haglet :( Men idag ser det i alla fall ut som att de kommer att räta sig. När jag kom hem från Bingon funderade inte vår portkod och inte i morse heller, mötte Stefan som bor längst ner, hos honom hade tidningsbudet knackat på sovrumsfönstret då han inte kom in. Slog en pling till vårat fastighetsbolag så nu ska det vara fixat, antar att det är det i alla fall då posten kom, om han nu inte också knackade på hos någon :) 


 

Några av blommorna innan haglet :)


Snart ska jag in i duschen och spola av mig lite :) Låter som att jag ska spola av en häst eller bil typ ha ha ha... Håret kan jag än inte tvätta då Sanna färgade det i veckan och man ska vänta några dagar med att tvätta men på söndag så :) Passar nog bra eftersom vi i morgon kväll ska ha en lite tjejfest igen :) Alltid något att se fram emot, trevligt sällskap och lite sprattelvatten. Har inte heller solat sedan det färgades utan har beställt hårprodukter med UV skydd och även en solhatt för att skona det, kommer väl till veckan så då kan jag sola lite igen utan att bleka färgen :)


     


Blir nog till att köpa lite kebabkött och kebabrullebröd idag när jag ska handla, blir perfekt lunchmat dagen efter man festat :) Gillar även att göra kycklingrulle och kom just på att jag har gyros hemma så det kan ju också gå då det är gott med en massa sallad och mangoraja.


 

Kycklingrulle, ser ut lite men det är bra med fyllning :)


Nä, nu ska denna tanten skutta in i duschen så att jag hinner svalka av mig innan kläderna ska på... Alltså jag struttar ju inte runt naken just nu men efter man duschat måste man ju svalka av ordentligt innan man får på sig BH:n... Gaaaahhhhhh finns det något värre än att ta på den om man är det minsta svettig?????? 

Hoppas att ni nu får en fin helg, med eller utan BH ;) Avslutar med Hoojas nya låt Diskoteka :)


Tjillevippen




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards