Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg under september 2023

Av Malin - 3 september 2023 10:50

Goder morgon, eller... Jag har ju varit vaken sedan just efter 5, då gick jag ut med Wilma så att hon fick kissa av sig. La mig sedan i sängen ett tag men vid halv sju tänkte jag att så här blir inga barn gjorda, nå det blir det ju inte heller även om jag stiger upp ;) Tog mig lite frukost och morgonmedicinen medan jag såg ett avsnitt av paranormal nightmare för att sedan diska och ta en promenad med Wilma. När vi kom in tog jag och kastade in diskhanddukar och trasor i maskinen så nu är de rena och upphängda. Väntar på hästhoppning och sedan är det ju friidrott så blir en dag framför tv men det gör väl ingenting då det ändå är grått och regnar om vartannat. Efter allt sportande kommer jag vara limmen i kroppen så då passar det bra att stretcha ut med att baka lite tänkte jag, en sort i alla fall. 


Igår var vi ju till Luleå och den Internationella matmässan, var skitväder och regnade i stort sett hela tiden, vi var in i några affärer och sedan drog vi till Storheden. Kände att denna månad ligger jag lågt med klädinköp så jag handlade sådant som alltid behövs så som toarengöring, toalettpapper, ny toaborste, diskborstar och sedan ben åt Wilma plus lite nötfärs, grönsaker och till bakandet till min födelsedag. Nyttosaker med andra ord som alltid bör finnas hemma :) Efter vi handlat klart så tog vi oss en hamburgare på Korvgubben för att sedan gasa hemåt. 

Vi är som ett radarpar när vi är till Luleå, Mari har körkortet men det är jag som vet var hon ska köra ha ha ha... Vi skulle nog kunna börja köra rally och jag får vara kartläsare ;) 


 


När jag kom hem gick jag direkt ut med Wilma innan jag packade upp det jag handlat, sedan blev det friidrott för att avsluta kvällen med Förrädarna, en riktigt bra serie ser det ut att bli :)  Jag skulle så stort se Unge kommisarie Morse men vaknade vid 23.30 till något helt annat så då gick jag och lade mig. Sov till just efter 5 då jag gick ut med Wilma. Sa åt Mari idag att vi måste åka till Luleå varje dag för då är jag så slut i huvudet så att jag sover. Det gick ändå rätt bra i Luleå tycker jag, satt mig att andas några gånger medan Mari provade lite kläder och värst var nog på Dollar Store där det var lite mycket folk men jag tror att jag är på rätt väg äntligen. 


 


Sist men inte minst vill jag bara dela en länk till insamlingen för Nana´s operationer eftersom det fortfarande måste göras fler och dessa ska en läkare i USA göra. Allt lät så bra när hon åkte till Indien för 1 år sedan och vi trodde alla, inklusive hon själv, att där skulle de göra alla operationer men sedan har de backat. Denna läkare har följt hennes resa och nu tagit kontakt med henne för att slutföra det som de började med. Så om ni har en slant att avvara så att en av våra mest briljerande sångerskor ska kunna sjunga igen då in på länkten under, alla bidrag små som stora är välkomna. Avslutar också med en video med en del av alla låtar hon sjungt på.


https://www.gofundme.com/f/skmdx-save-nanas-voice?utm_campaign=p_cp+share-sheet&utm_medium=social&utm_source=facebook


Tjillevippen


Av Malin - 1 september 2023 07:21

Åter detta dilemma med rubrik :)) Ja ja, idag är det en minnenas dag när jag kikade på Fejjan, snart 1 år sedan vi begravde pappa och jag måste säga att han är otroligt saknad. Jag är glad för att jag träffade honom så ofta och fick ta del av hans berättelser från när han var barn/ung. Som de om hans tama kråka Jakob som han en kväll satte ficklampa under när han skulle ut och flyga. Pappa trodde att han inte såg när det var mörkt ute, efter stod det i tidningen att man hade sett en satellit i Sangis :) Eller när han målade Jakob färggrann och folk pratade om att de sett en exotisk fågel i byn. Ofta satt han på styrstången när pappa cyklade och då tyckte han att det var roligt att cykla fort och tvärnita så Jakob snurrade runt styret :) Jakob sålde sedan pappa till en cirkus för 25 öre men de trodde att han rymt för efter några dagar var det en kråka på gården som inte var rädd men samtidigt inte heller lika tam som tidigare. Han hade så mycket roligt att berätta så jag är verkligen glad över all tid jag fick med honom. Hoppas att han och mamma har det fint på andra sidan och kanske till och med ser på Glamour tillsammans ;)

 

 

Sista fotot på pappa taget någon dag innan han gick bort.

 

Igår tog jag efter att ha pratat med min bror Tommy tag i att ordna med minnesgåva för vår kusin Anders pappa Tibors begravning i september. Han värnade om natur och djur så Anders och Barbro valde att man ger en gåva till Världsnaturfonden så det gjorde vi syskon. Begravningen sker i hans födelsestad Esztergom i Ungern och sedan sprids askan över Donau. Vila i frid Tibor, du blir ihågkommen som en glädjespridare och väldigt klok man :) 

 

 

 

Nå, nog med sorg för nu ;) De som gått bort skulle nog föredra att man lever vidare och mår gott så efter att ha "slösat" tid i snart ett år på att må dåligt så ska jag verkligen jobba hårt för att börja må bättre för livet har ju så mycket att ge bara man tillåter sig att må bra. 

Igår var jag och Mari till ICA och jag hade inte med min solfjäder för jag hade bestämt att jag INTE skulle få stresspåslag och svettas. Det fungerade rätt ok, jag blev varm och svettig när vi stod i kön men inte värre än att det i alla fall inte rann :) Glömde dock att köpa Buffalo Wings som jag hade skrivit upp då ett barn började skrika och gråta, har väldigt svårt för höga ljud och blir stressad, vill då ut så fort som möjligt och glömmer ofta att handla sådant jag har på lappen när det sker. Nå, inte värre än att jag får köpa dem på lördag när vi kommer tillbaka från Luleå. For även igår för att skicka en väska jag fått sålt på Plick, måste ju försöka utöka ekonomin när man har sjukpenning :) Väskan är nog snart 20 år men i väldigt fint skick, bara att jag längre tillbaka köpte en begagnad Zadig Voltaire som jag gillar bättre så hoppas nu att den får många fler år hos denna tjej.

 

 

 

Igår då jag fick den sålt så passade jag på att beställa nya överdrag till köksstolarna. Jag har alltid tyckt när jag ser inredningsprogram att det är så läckert när de inreder med stolar i olika färger och modeller i köket. Nu är ju alla mina stolar likadana men jag beställde överdragen i olika färger :) Tror att det kan bli riktigt fint och en liten färgklick i den mörka vintern, inklusive frakt så betalade jag endast 230:- för allihopa. Bild kommer när jag väl fått dem och bytt överdragen.

 

 

 

Idag har vi varit ut vid 6, Wilma snabbade sig bara att kissa och ville sedan snabbt in igen då det regnade, rätt mysigt med regn ibland i alla fall men i morgon ska det i alla fall vara uppehåll när vi ska på marknaden i Luleå. Vi har siktat in oss på Grekisk mat så är det inte mycket folk tar vi det till lunch, annars så får det bli en hamburgare på Korvgubben ute på Storheden :) 

 

Det jag alltid kikar på när jag vaknar är minnena på Fejjan, tycker att det är så roligt att se tillbaka vad man har gjort :) Idag kom det upp foton från Savoy i Luleå när det var samma marknad före pandemin och vi sov över för att gå på nattklubb på kvällen/natten. Ett foto från kvällen med B52 och sedan ett dagen efter foto med treogrogg och Celsius ha ha ha... Nå, roligt hade vi i alla fall alla fyra tjejer. 

 

   

 

 

Så var det lite gott och blandat för denna dagen, fortfarande trötter så tror att jag ska vila ett tag innan Wilma ska ha mat och jag ska ta tag i disk och även tvätta en maskin. Hoppas att ni får en riktigt fin fredag.

 

Tjillevippen

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards