Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 29 maj 2023

Av Malin - 29 maj 2023 08:32

Denna helgen bara sprang iväg, lördagen städade jag och gjorde snittarna innan mina gäster kom vid 19. Vi blev hela fem mogna damer som åt, drack, surrade och skrattade till klockan var just efter 2. Blev bara taget ett enda foto och jag glömde helt att fota snittarna men de blev i alla fall goda :) 


 

Kvällens enda foto :)


Blev en del intag så gårdagen sov jag mest, var jättetrött. Var bara ut med Wilma och gav henne mat, även hon var riktigt trött, det är jobbigt att vara en nyfiken vovve på 13 år och behöva ha koll på alla gäster i 7 timmar ;) 

Kanske jag har hittat mitt knep att få sova, drick en massa alkohol ha ha ha... Nä, jag ska nog få ordning på sömnen utan vare sig alkohol eller sömntabletter. Trevligt var det i alla fall och det var roligt att även Katta och Anki slöt upp med oss denna gången, ju fler desto roligare :)


 


Idag är en annan dag och jag känner mig rätt pigg, har vart ut på morgonprommis med Wilma och intagit 2 kokta ägg med lite Svennes kaviar för sältan :) Ska ta och diska och sätta igång en tvättmaskin, hoppas sedan kunna inta balkongen då det idag är klarblå himmel och det kändes varmt när vi var på prommis. Jag längtar så efter att kunna slå på radion och bara njuta i solen för är det något som får mig att må bra så är det solen och värmen.


 


Ett problem jag haft sedan jag flyttar in om sommaren är morgonsolen... Eller problem, trots att jag har persienner så blir det ljust så tidigt eftersom jag har morgonsol. Jag älskar ju det egentligen men nog kan det vara skönt att få sova och inte vakna vid 5 tiden varje morgon. Så, jag har sett på mörkläggnings gardiner men de har alltid varit så dyra, en billig investering egentligen men ekonomin tillåter inte alltid. Nu hittade jag dock ett par för 300:-, inte den rosa färg jag egentligen ville ha men so what, huvudsaken att jag får mörkt i sovrummet. Så slog till och hoppas nu att de snart ska komma så jag får sätta upp dem. 


 


Men näääää......  Tittade just ut och ser att molnen drar in :( Hoppas att de kommer att försvinna igen, hoppas att det inte ska bli en sådan sommar där solen är uppe morgontid och sedan drar molnen in.... Vill hellre ha den alla pratar om att det ska bli, likadan som 2018 när vi hade kanonvarmt :) 


Nå, bara att ta tag i denna dagen och fixa disk och lite tvätt, småplocka i sovrummet och kanske dammtorka lite. Fattar inte var allt damm kommer ifrån ;) Hoppas att ni får en fin start på denna veckan och att ni haft en riktigt fin helg.


Tjillevippen



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards