Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 19 maj 2023

Av Malin - 19 maj 2023 09:46

Ja, jag vill tacka min granne längst ner :) Vaknade vid 7.30 efter en lite orolig natt, fixade håret och drog på kläder för att kunna traska ut i solen med Wilma så hon fick göra sin morgontoalett. När jag kom in i trappuppgången så kom min granne längst ner ut och sa att hon sett när vi kom gående och att jag verkligen har gått ner i vikt. Genast blev min dag mycket bättre och jag intog min frukost leende :) Tänk så lite ett par vänliga ord kan göra. Kändes bra måste jag säga.


Efter frukosten fick jag lite sprutt och gjorde en laddning köttfärsbiffar, så jag har saknat köttfärsbiffar med rårivna morötter... Det är ju så gott. De har nu i veckan billig köttfärs så igår blev det även 11 portioner köttfärssås plus en ytterfilé i sockerkaksform då det också var billigare i veckan :) Så nu har jag en del portioner i frysen för ett tag framöver. Vitkålen var också billigare så ska svänga ihop en pizzasallad, är ju något jag älskar så det har liksom fått bli mitt mellanmål eller om suget sätter in :) 


 


Nu har solen ersatts av moln som dragit in men det känns ändå helt ok :) Kan jag pyssla på lite inne och ta tag i balkongen i helgen då jag tidigare såg att det lovades rätt varmt då, i alla fall just över 20-strecket. 

På tal om vädret så såg jag precis på morgonen att de varnar inför denna sommar då den tydligen kommer att bli lika varm och torr som sommaren 2018. Värmeböljorna kommer att avlösa varandra så det lär bli en sommar där jag lever på balkongen och om kvällarna åker för att bada i Bjumis :) Tycker att det låter som en rätt bra sommar om nu bara ASSI eller Kalix Hockey kastar in lite bilbingo också :) Lär det även bli en hel del vattenmelon, köper när det är varmt och skär i kuber, förvarar dem i kylen så att de är kalla och goda. Det är liksom både mitt och Wilmas favvogodis när värmen pressar :) 


 


Hoppas att mitt mående bara fortsätter att gå åt rätt håll så jag inte missar en till sommar typ, det är ju min favoritårstid och jag skulle gärna gå och se Molly Hammar när hon kommer. Vet att det kommer att bli jobbigt då det kommer vara mycket folk eftersom det är gratis men jag får väl göra ett försök. Kan jag inte vara mitt i smeten får jag vara en åhörare en bit bort där inte folk trängs ;) 


Nä, nu har Wilma varit in och kikat till mig flera gånger så jag ska ta och fixa lite mat åt henne så att hon blir nöjd :) Hoppas att n i har en fin fredag och att solen som försvann här har hittat sin väg till er.


Tjillevippen


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards