Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 21 maj 2023

Börjar känna mig lite plumsig...

Av Malin - 21 maj 2023 18:10

Kanske inte är så konstigt eftersom jag bara sov 2.5 timme natten som var eller natt... Somnade först efter 6 och vaknade sedan 8.20 Kl 4.30 var jag ut med Wilma, åt frukost och tog medicin eftersom jag liksom gav upp för ett tag att ens försöka sova. Nå, kommer jag förhoppningsvis sova riktigt gott i natt. Det går upp och det går ner :) 

I fredags fick Mari ett smakprov på hur flippad min hjärna är... Skulle beställa överdrag till soffan, jag mätte rätt men skrev fel och min soffdyna blev 97x21 cm.... En vääääldigt konstig storlek ha ha ha... Ja ja, man kan inte annat än skratta åt eländet ibland men nog lär det väl bli bättre hoppas jag, sjukt irriterande att sådant man tidigare inte ens tänkt på nu inte fungerar. Det är som att kopplingarna mellan sakerna är trasiga och att det är glappt i hjärnan, kan inte förklara det på något annat sätt. Ska köpa mig en Allers i veckan, de har bra korsord och jag inbillar mig att de kan vara bra för att hålla igång hjärnan lite :) Som hjärngympa typ.


 


Överdragen ja... Hittade på Joom, ska bli så skönt att bara behöva dra av dem när man ska tvätta i stället för att som nu måste ta bort klädseln på soffan, det är ett himla göra varje gång och tar en hel dag så dessa överdrag kommer att underlätta så mycket. Beställde även en kimono till sommaren och ett halsband så för ca 600:- fick jag överdrag till båda sofforna plus kimono och halsband. Jag har tidigare beställt överdragen till köksstolarna därifrån och trots de billiga priserna så är det inte alls dålig kvalité utan jag har varit nöjd och hoppas bli det denna gången också. Roligt med dessa sidor då man inte kan slösa utan får hålla tight budget. Är även glad att jag har mycket i garderoben som varit för litet men nu passar när jag har gått ner i vikt, sparar jag in pengar då jag inte behöver köpa sommarkläder :) 


     


Så var även denna helg snart till ända, snacka om att tiden verkligen springer iväg. Det har varit soligt var dag men de kalla vindarna dröjer sig kvar än så jag har inte suttit något på balkongen, hoppas verkligen att det vänder till veckan och blir varmare. Och just ja, det är väl morsdag kommande söndag? Rätta mig om jag har fel... Då måste jag ta mig till graven med några gula rosor eller kanske att man köper en gul miniros... Tål att tänkas på. F-n, nu kom tankarna igång igen och tårarna bränner men jag motar dem denna gång. Saknar mina föräldrar så otroligt mycket.


Tjillevippen


 



 
 
Ingen bild

Jocke

21 maj 2023 20:55

Jobbigt med sömnsvårigheter! :(

Malin

22 maj 2023 09:39

Jaaaaa, det är så sjukt jobbigt :( Ena natten helt ok men nästa ingen sömn alls och det påverkar så otroligt mycket i kroppen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards