Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 25 maj 2023

Vilken befrielse...

Av Malin - 25 maj 2023 09:24

Jag fick tidigare i veckan brev från FK med information om min handläggare och var jag kan nå henne, stod att jag gärna fick ringa om det var något jag undrade över så slog en pling för att få veta vad jag bör tänka på så att det inte blir något tjorv. Jag har ju aldrig varit sjukskriven så här länge utan bara haft förkylningar osv som inte är långvariga. 

Efter samtalet kände jag en befrielse, vilken otroligt snäll och trevlig tjej detta var, blev ett längre samtal där hon fick reda på lite mer om mig och mitt mående plus att jag fick information om hur jag i framtiden kan samarbeta med både dem och AF för att komma tillbaka. Känns jättebra efter det samtalet, att veta att jag kommer att få bra hjälp från dem med och inte bara från vården. Givetvis är och fortsätter det vara ett hårt arbete även från egen sida för jag vill inte må så här längre, jag vill hitta den gamla Malin som försvann för snart 10 år sedan. Läkaren frågar varje gång om jag har haft några tankar på självmord men nej, som jag alltid svarar så har jag varje dag tankar på varför jag finns, varför jag kämpar när allt bara går emot mig när jag ändå ska ligga under jord en dag. Men.... Nej, jag är nog för feg för att ta det steget, för nyfiken på framtiden för någonstans så vet jag att det kan bli bättre och jag vet ju vad jag har upplevt i livet och det vill jag uppleva igen. GLÄDJEN MED ATT LEVA!!!!!


 


Idag vaknade jag redan före 5, var ut med Wilma på morgontoaletten, inhalerade min medicin och la mig ett tag till. Blev dock väckt just efter 7 av grävmaskinen på nästa gata, ja ja så kan det vara ibland. Ser i alla fall ut att bli en riktigt fin dag så är det varmt på balkongen ska jag sätta mig i min badenbaden och lyssna på Spree Radio, en tysk kanal som bara spelar 80-tals musik :) Brukar vara skönt och jag kan även somna iväg ibland men idag undrar jag om det är möjligt med allt arbete som pågår på gårdar och vägar bredvid :) 

Senare blir det en dusch och att piffa till mig lite innan jag och Mari ska iväg för att veckohandla, idag åker vi dock lite tidigare så att vi hinner in på bolaget för att fylla på förrådet till lördagens tjejfest. 


 


Nu kom Wilma och kikade till mig, hon vill nog ut på en prommis igen :) Vad skulle jag gjort/göra utan denna underbara hund? Ja ja, får vällan dra på mig lite kläder och piffa till håret för att gå en runda, gör mig också gott även om det inte känns så ibland ;) Ha det bäst alla där ute och kom ihåg att leva som att var dag var den sista, så som jag vill göra så småningom :) 


Tjillevippen


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards