Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2023

Tjo flöjt

Av Malin - 12 augusti 2023 10:07

Tycker att det är svårt med rubriker till inlägg, ibland kommer det som ett rinnande vatten eller så är det som idag så att jag bara skriver Tjo Flöjt :) 


Åter lördag, var ut med Wilma kust innan 5 på morgonen då jag hörde att det inte regnade och la mig efter ett tag till i sängen innan jag steg upp för att ta mig lite frukost och medicin. Såg samtidigt det sista avsnittet av Paranormal Nightmare och efter kastade jag in en fläskytterfilé i ugnen, hade en med smak av tomat och basilika. Blev riktigt god så nu har jag en portion till idag och 4 portioner åker in i frysen. Har ännu en filé i kylen och den ska jag nu skiva upp, steka med salt och peppar och sedan över till en gryta. Efter kommer jag att steka och lägga till bacon, lök, vitlök och röd paprika. Smaksätta med tomatpuré, sambal oelek och creme fraiche, sist av allt i med lite coctailtomater. Har fått gå efter vad jag har hemma och fick för mig att detta kan smaka bra (hoppas jag). ;) 


För ett tag sedan hittade jag ett recept på hallonpajkakor, alltså hallonpaj men i kakform :) Tyckte det var en bra idé och fixade mördeg på receptet jag använder till mazariner och sedan gjorde jag dem i mazarinformar eftersom jag inte har någon muffinsplåt som i hennes recept. Blev riktigt fina och goda också, typ som hallongrottor men med mer hallonsylt :) När jag sedan ändå hade igång ugnen kastade jag in lite lax och blandade ihop mammas kalla dillsås, detta åt jag sedan med kokt broccoli och det smakade underbart gott då det var länge sedan jag åt lax.


   


Varje dag har man hört att det ska regna men här har vi fått mest regn på dagen och jag har kunnat hänga på balkongen varje dag förutom en men då fick jag lite gjort inne i stället, kakorna och laxen dels :) Idag har det också lovats regn men solen kikar fram mellan molnen med jämna mellanrum så man kan ju alltid hoppas att det klarnar upp helt så att jag efter jag sett fälttävlan kan inta balkongen.

Blommorna mår fortfarande bra och växer så att det nästan hörs och mina 2 flamingos inte syns förrän när det blivit mörkt och de tänds :)


   


Åh just ja, jag har äntligen fått en tid till kurator för KBT behandling för min sociala fobi och det ser jag verkligen fram emot må ni tro. I helgen är det fotbolls cup här i Kalix för barn och igår när jag var in på ICA för att handla lite så gick det bra ändå tills ett gäng kom in, sprang runt och tjattrade. Snabbade mig till kassan innan de skulle komma dit och med skakande kropp snabbade jag mig att packa och ta mig ut. Utanför fick jag ett tag stanna med vagnen för att få ner andningen och lugna ner mig innan vi åkte hem. Det är sjukt jobbigt att reagera så här, man är liksom som ett trängt djur som pressas in i ett hörn. Vi hade ju tex funderat på Eldfesten men jag har sagt åt Mari att jag kan inte komma för jag kommer inte alls att ha roligt, sa att det är bättre om jag först får gå på behandlingarna och när jag känner mig redo kan vi gå ut när det arrangeras något. Har i alla fall lovat att jag ska hänga med till Luleå när det är matmarknaden där i slutet av månaden så det blir ju också en liten träning men i nyktert tillstånd ;) 


 


Nu ska jag ta och gå ut med Wilma, efter ska hon få sig lite mat och även jag ska ta mig lunch innan jag fortsätter med matlagandet :) Hoppas att ni får en fin helg och att ni inte bor där regnet ställt till som värst.


Tjillevippen


 
 
Kristine

Kristine

12 augusti 2023 13:29

Overskrifter (rubriker) er noe av det vanskeligste, helt enig med deg!

Ønsker deg en fin lørdag ^^

http://slossplassen.blogg.se

Malin

12 augusti 2023 18:46

Eller hur, jag sitter alltid & klurar på rubriken 😂
Passar på att även önska dig en riktigt fin lördag 🌺

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards