Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 22 augusti 2023

Av Malin - 22 augusti 2023 09:33

Det hoppas jag i alla fall inte att den är, att vi kommer få fler fina och varma dagar. Idag är det mulet men det känns bara skönt att det kastas in en mulen dag lite här och där :) De fyra sista dagarna har varit fina och jag har mått gott på min balkong där jag solat och löst korsord för att ge min hjärna lite gympa ;) Igår när jag var in för att ge Wilma mat så passade jag även på att baka lite kolasnittar med smak av lakrits. Jag fyller ju år på drygt en månad och därför försöker jag att baka en sort lite då och då när orken tillåter och lusten finns. Tänk, jag som älskat att baka tycker nu att det är pest och pina men är ändå nöjd när det är gjort. Samtidigt vet jag att det är bra för mig och liksom meditativt att baka men som måendet och orken är så kommer just bakningen i skymundan och det kan ju bero på att jag inte fikar själv. När jag gör storkok så vet jag att äta bör man ju och att det är bra med färdiga portioner i frysen så att jag äter regelbundet och inte slarvar eller "överäter". Har precis skrivit ner ett recept på köttsoppa, har aldrig tillagat det själv men saknar den som mamma brukade göra. Min pappa kokade också köttsoppa men skippade grönsakerna då han sa att doktorn sagt att de inte är bra för honom ha ha ha... Så i hans soppa var det enbart högrev i bitar och potatis, inte ens lök :) Hoppas nu att min blir god när jag ska försöka mig på det :)


 


Idag startade jag dagen med en prommis 7.30 så att Wilma fick göra sin morgontoalett, efter har hon bäddat till sin yllepläd och lagt sig att sova igen medan jag har diskat och fått i mig lite frukost/lunch. 

Känner mig inte direkt på topp men ska i alla fall ta och baka lite kärleksmuffins tänkte jag och OM jag efter orkar en toscakaka eller drömmar som jag heller aldrig bakat då jag alltid hört att just drömmar är svåra att få till :) Om jag nu har mjöl nog hemma. Nå, muffins ska det i alla fall bli :)


 


Har även hunnit med veckans höjdpunkt, fylla på dosetten med medicin... Alltid lika roligt.... NOT!!! Skönt dock när det är gjort, såg att jag tog de sista Pronaxen så kikade in på 1177 och förnyade receptet som var slut. Gillar att det är så enkelt att förnya recepten och inte som längre tillbaka när man fick ringa in för allt. Sedan tar jag ut medicinen via Apotea och får det hem med Early Bird, om det inte är inhalatorerna, de kommer Postnord i stället med då de inte får lämnas bakom dörren. Min läkare gillade inte riktigt min lösning med att få hem medicinen utan tycker ju att jag ska "öva" och utsätta mig för att gå på Apoteket pga min sociala fobi. Kanske att jag går på lasarettets apotek när jag nu ändå ska och ta prover och till kuratorn för KBT. Det ska jag klara av galant för där är inte lika mycket folk som om jag väljer apoteket i Gallerian. Hoppas på sol den dagen så att jag kan ha solglasögonen, känner mig alltid lite tryggare bakom dem. 


Nu ska jag i alla fall ta tag i denna dag och börjar med mina muffins :) Ha det bäst och sköt om er allihopa.


Tjillevippen


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards