Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 30 augusti 2023

Av Malin - 30 augusti 2023 08:08

Ja så kändes det efter igår när jag och Mari hade varit och handlat på COOP :) Jag ställde in mig på att försöka ta det lugnt när jag handlade, inte låta mig reagera på alla människor runt mig och... Jag behövde inte använda solfjädern en enda gång :) Den är ju liksom min mobila AC så den finns alltid i handen när jag handlar eller är någonstans. Visst, jag fick i vanlig ordning lite stresspåslag i kassan men svetten rann inte ner i ögonen i alla fall denna gång även om jag svettades lätt. Man får vara glad för det lilla typ :) Som vanligt trött efter jag vart och handlat så det blev tidigt i säng, somnade men vaknade vid 2 och kunde inte somna om så jag la mig att se på Sally. Somnade ändå inte så la mig på soffan och såg om ambulanspersonalen i London. Sedan ut med Wilma vid 5 och efter har jag inte somnat om. Har precis ätit lite frukost och fått i mig medicin så nu tänkte jag dra på mig lite kläder, piffa till håret och ta en liten promenad med Wilma innan jag diskar och sätter igång en tvättmaskin. 

Alltså, Sally, hon är alltför tokig, var ett avsnitt där hon bestämt sig för att kunna göra en reklamfilm för Kommunen för att locka ungdomarna till Biblioteket... Bok Boki Bok Bok :)) Hon har dock inte förstått vad Overhead är ha ha ha... 


 


Onsdag idag, solen skiner från en blå himmel och man kan ju hoppas att det håller i sig under dagen. Kan jag och Wilma inta balkongen, man måste ju liksom ta vara på alla soliga, varma dagar så man klarar av den långa, kalla vintern :) Vinterkläder behöver jag inte heller köpa trots viktnedgång, min kappa är för stor men har en jättefin Duffel efter mamma och köpte ju mössa/vantar från Sätila Of Sweden plus skor från Icebug förra säsongen så jag ska nog klara mig bra. Konstigt att börja planera för vintern när vi fortfarande har gröna gräsmattor och inte ett gult löv på träden än ;)) Men man ska vara förberedd eller hur? 


Nä, nu ska denna tant ta på sig lite kläder så att jag är representativ när vi går ut och inte ser ut som ett åkerspöke. Ha en riktigt fin dag och sköt om er.


Tjillevippen


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards