Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 14 augusti 2023

Manic Monday

Av Malin - 14 augusti 2023 13:51

Nå, hos mig är inte måndagen så galen men trött i vanlig ordning. Medan jag hade ork så bakade jag en sats kolagömmor som jag hade hittat ett recept på, då jag hade alla ingredienser hemma så passade jag på. Blev inte helt nöjd med chokladen ovanpå men övning ger färdighet har någon klok sagt så nästa gång blir de nog bättre :) I lördags gjorde jag även en "man taget vad man haver" gryta :) I den satte jag fläskytterfilé, tärnad bacon, lök, vitlök, röd paprika, tomatpuré, sambal oelek och creme fraiche plus salt och svartpeppar givetvis när jag stekte köttet :) Blev inte alls dum så den portionerades i vanlig ordning och åkte in i frysen :)


   


Annars har det varit en väldigt lugn helg, på fredag kväll kom Mari över för lite fika och yatzy då lördagens tjejfest var framflyttad. Det regnade ju med jämna mellanrum och när jag inte var ut med Wilma så var jag så trött och varm så jag låg mest framför fläkten och dels såg fälttävlingarna i EM. Denna hetta är olidlig och då pratar jag inte enbart om sommarvärmen utan min kropp som är så otroligt varm. Har idag bokat in för provtagning av proverna läkaren ville ha samma dag jag ska dit för KBT så bara de får de svaren vet de vällan vad de ska göra åt mitt låga köldkörtelvärde och jag hoppas att det kommer att ställa mycket annat som tjorvar i kroppen till rätta. Ironiskt att Inner Circle spelas med Sweat (a la la la long) samtidigt som jag skrev om min överhettade kropp ha ha ha... 


 


Gudars så jag längtar till att bli lite mer normal, bli lika social som jag varit, slippa svettas, gå ut på arrangemang och verkligen njuta av det och ha roligt. Jag har i alla fall lovat Mari att följa med till Luleå på Internationella Matmarknaden i månadsskiftet. Vi var på den innan pandemin när vi var på hotell över natten och där finns verkligen det mesta att köpa, dock är mycket överpriser ;) Jag ska i alla fall kika in på en affär som säljer utländska produkter och köpa sucuk, en turkisk korv som är underbart god. Ska även köpa lite baklava på marknaden om de är där i år igen. Förra gången köpte vi macarones som vi missade att testa när vi var i Paris. Vi valde smaker med omsorg och smakade när vi kom på hotell rummet men vilken besvikelse, vilket överreklamerat bakverk. De är vackra men smaken, nja nog finns det godare bakverk. Den gången köpte även Mari fudge i alal möjliga smaker och de var i alla fall till belåtenhet men en bit fick delas i fyra då de var så stora :) Nå, får jag i alla fall öva mig bland folk och kanske köpa något litet, skulle vara roligt om de hade ett stång med sockerfritt. Baklava har ju en del socker i sig men jag kan ändå ta mig någon bit utan att få dåligt samvete pga vikten och diabetesen. Dessutom vill jag bara ha en bit och med lite vaniljglass till så det lär väl bli lördagsgodiset när man kommer hem ;) Kanske att man kilar in på The Corner och köper hem lite lahmacun också.... Mmmmm.... Det kommer att bli en onyttig dag ha ha ha... Men jag har ju min dag en gång i veckan så det ska nog gå bra. 


   


Nu ska jag ta och ge blommorna på balkongen lite kärlek, efter regn kommer solsken och det blev så fint väder nu, för tillfället i alla fall ;) Hoppas att ni alla har det bra och om ni börjat jobba hoppas jag att första veckan inte blir för jobbig :) 


Tjillevippen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards