Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2023

Ett år igår

Av Malin - 17 augusti 2023 11:42

Ja igår var det ett år sedan pappa lämnade oss, ett år av sorg och saknad, älskade pappa. Ett år men det känns så nyligt. Ett år och fortfarande faller tårarna med jämna mellanrum och inte bara för pappa då utan även för mamma, de är verkligen saknade. 


       


Jag har ju sista året funderat mycket på min egen existens, varför jag ens orkar med alla bakslag och kämpa, varför är det någon idé att kämpa när jag ändå en dag ska ligga under jord? Samtidigt så vet jag ju vad livet har att erbjuda bara man vågar leva det fullt ut, som jag gjorde innan jag började må dåligt. 

När mamma låg i cancer sista tiden hjälpte jag till mycket, när hon sedan gick bort så visste jag ju hur ensam pappa var så det blev att vi träffades varje dag och om kvällarna ringde jag och hörde vad han ätit osv. När nu han gick bort blev livet liksom ställt på högkant, dessutom blev jag arbetslös dagen innan. Nu är jag liksom själv, har bara mig själv att tänka på och det blir också en stor omställning. Vad ska jag göra med mitt liv när jag väl mår bättre? Nå, kanske att det klarnar allt eftersom jag får KBT och sedan hjälp av både FK och AF med att komma tillbaka. Hoppas att åter kunna jobba med människor och att kunna uppleva världen igen, det finns ju så mycket att se och uppleva.


       


I morse har jag vart ut med Wilma först, tog en liten prommis i solskenet, var så skönt när det blåste ordentligt så att jag inte blev för varm. Nyss har jag lagat 6 portioner av chorizo soppan, ni som läser ibland måste ju tro att jag bara äter den ha ha ha... Nä, men nu hade jag alla ingredienser hemma så det blev till att tillaga den och då fick jag ju själv en kombinerad frukost/lunch när den var klar och kunde äta samtidigt som Wilma fick mat :) Om någon är nyfiken på den så kommer receptet här :)

6 st chorizo korvar skivas och steks tillsammans med 2-3 lökar och 3-4 vitlöksklyftor (hackade).

Strimla en röd och en gul paprika, stek och blanda ner.

Tillsätt sedan 2 burkar krossade tomater, 4 msk tomatpuré, 4 msk chilisås och en liten creme fraiche.

Krydda med salt, svartpeppar, timjan och sambal oelek efter smak.


 


Nu känner jag mig lite slut som artist och ska vila ett litet tag innan jag och Wilma ska ut på prommis igen :) Ute är det sol och mulet om vartannat så kanske att jag efter vi vart ut tar en sväng med dammsugaren :) 

Hoppas att ni alla har det bra och får vara friska.


Tjillevippen


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards