Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2023

Var tog orken vägen?

Av Malin - 24 augusti 2023 12:19

Kan jag verkligen fråga mig, jag orkar inte ens göra en liten grej som jag annars brukar. Delar ju upp och gör saker pö om pö i stället för att sätt för höga mål och krascha men idag orkar jag inte ens det... Kan ju kanske bero på en rätt sömnlös natt, även om jag var sjukt trött. Kroppen ville bara inte slappna av. Nå, får helt enkelt ta en sådan dag när jag tar den som den kommer. Igår fick jag i alla fall bakat kärleksmuffins, jag gjorde dem dock i små formar så i stället för 24-25 st så blev det hela 69 stycken i miniformat :) Har nu just skrivit ner ett recept jag hittade på chokladnötrutor men bakar dem när andan faller på. 


   


I morse var jag då ut med Wilma vid 8 för att sedan ta mig lite frukost, nu har hon precis ätit och fått sitt dentastix för att bädda till sig på sin yllepläd. Träffade den 19 år gamla gentlemannen Baloo som bor längst ner när vi var ut, en sådan go liten hund men ingen som Wilma kan leka med pga storleken och åldern givetvis :) 

Wilma är ganska kräsen med hundvänner sedan hon blev attackerad av en annan terrier som också heter Wilma. De lekte och hade jättekul till den andra Wilma hade blivit påflugen av en labrador. Tråkigt då de kunde leka och springa och ha det jättekul. Det var när pappa hade varit ut med Wilma till sin kolonilott som de hade träffats första gången och han berättade om hur galna de var i varandra. Så en gång när vi var på väg hem efter en promenad på vintern kom det ikapp oss en liten vit terrier, jag såg mig omkring efter ägare men ingen syntes. Fick vänta i 10 minuter innan de kom, hon hade fått korn på oss där vi gått och dragit iväg och då hon är döv så var det nog svårt för dem att stoppa henne :) En annan gång när vi kom med bilen ner mot kolonilotts området kom de och när hon såg pappas bil kom hon i full fart så han fick stanna så att jag kunde släppa ut Wilma. Jag hann bara öppna min dörr så flög hon in i bilen och hoppade längst bak i kombin till Wilma så jag fick släppa ut båda två. Synd att hon råkade bli attackerad och gjorde detsamma mot Wilma för de var verkligen ett radarpar.


Ja ja, från hundar till FK :) Min handläggare på FK ringde i förrgår för att höra hur jag har det eftersom vi inte hade talats vid sedan i maj. Hon blev glad att jag fått tid för KBT på måndag och berättade lite om hur jag kommer att få gjälp att komma tillbaka och bad även om lov om hon tillsammans med kuratorn och AF fick prata sig samman och självklart får de det. Innan ska jag, hon och kuratorn ha ett samtal där hon är med via telefon. Jag måste säga att jag tackar min lyckliga stjärna att jag får så bra hjälp för jag vill verkligen tillbaka, jag kanske inte kommer bli den gamla Malin till 100% men att kunna fungera bland folk och få jobba och känna att även jag gör nytta. Satt för några dagar sedan och kikade på platsannonser och kom på att vad tusan gör jag, jag kan ju inte ta ett jobb just nu. Det är så lätt att bli positiv när jag är hemma mellan mina fyra väggar och min trygghet, det är först när jag är ut som jag varje gång chockas över mina reaktioner när jag är bland folk. Snälla ni, håll tummarna för att KBT kommer att hjälpa mig ;) Tack på förhand för tummarna :) 


 


Något jag såg en dag när jag hade vart ut med Wilma och min bild speglades i ytterdörren var min stora t-shirt som nästan gick ner till knäna nu ha ha ha... Det såg inte klokt ut, mer som en kortkort klänning :) Jag har ju mest märkt min viktnedgång på byxorna för det är ju de som hänger och känns obekväma men mina tröjor har jag inte alls tänkt på då de fortfarande är sköna. Så när vi ska till Luleå måste jag se om jag hittar några billiga toppar i rätt storlek. BH:arna fungerar än, bara att jag får spänna in dem mycket och trosor fick jag nya igår, i mindre storlek men samma som jag redan har då de har så bra kvalité. Jag är glad att jag inte skickade tillbaka jeansen som var för små utan behöll dem och det finns även någon t-shirt från tex Hard Rock Cafe, Disneyland och support tröjor så en del har jag som nu kommer till användning och tur är det, för inte är det billigt om man måste köpa en ny garderob.


 


Nä, nu har damen här suttit nog länge här så jag ska nog ta och göra en liten grej i alla fall, diska bort det lilla som är smutsigt och sedan ska jag ge blommorna på balkongen lite kärlek :)

Ha det helt underbart och vet ni vad, i morgon är det fredag :))


Tjillevippen




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards