Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 29 augusti 2023

Kändes som bra

Av Malin - 29 augusti 2023 09:57

Ja igår var jag på mitt första besök hos kuratorn på psyk, kändes bra och hon jag nu ska gå hos en gång i månaden var bra att prata med. Hon tror inte att jag kommer att kunna jobba 100% igen men att vi tar det allt eftersom och ser hur det går, att jag kan börja med typ 2 timmar/dag och sedan ser vi hur det utvecklas. Jag vet bara att jag vill bli bättre och jobba med människor som jag alltid har gjort, jag vet ju att jag kommer få ett mycket rikare liv om/när jag börjar må bättre och framförallt inte får panik när det är mycket folk. Blir spännande att se hur det går när vi ska på Internationella Matmarknaden i Luleå ;) Nå, bara att dra sig undan där det är mindre folk när jag får panik. 

Jag känner mig så positiv till allt detta och vet att jag kommer få bra hjälp från alla så som kuratorn, AF och FK. Malin ska komma tillbaka :) 


Blev ganska länge på lasarettet, var tvungen att ta en taxi redan före 7 eftersom de har skolskjutsarna. Skulle vara där för provtagning 7.40 men var in och sa att jag var på plats så jag fick komma in på en gång :) Nu väntar jag bara på att få höra av läkaren när hon får provsvaren från Umeå. Hoppas då att de börjar medicinera så att jag kan må bättre och inte svettas som en.... Ja jag vet inte vad. Tänkte skriva som en gris men svettas grisar? ;)


I söndags fyllde ju Wilma hela 14 år, min underbara kärleksfulla fyrbenta vapendragare. Var därför till Djurmagazinet igår så hon fick en sen present i form av pedikyr och ett ben, lite godare än de dagliga dentastixen :)) Hon fick dock 2 presenter av dem med, en "glass" på plats och hem en påse med dentastix, inte konstigt att Wilma älskar att gå dit. De sa att hon har väldigt fina tänder för sin ålder och samma med muskulaturen. Inte en enda gång har vi behövt vara till veterinären förutom för sista valpsprutan och höftledsröntgen ifall hon skulle dra. Har läst att mjölk ska vara dåligt för hundar, att de blir dåliga i magen, Wilma har fått en liten skål mjölk i alla år efter maten och sedan ett dentastix. Hon har bara blivit dålig i magen om jag gett köpt fel ben att gnaga/äta på. Och ja fiskleverolja, tänkte en gång att jag skulle börja ge det för pälsen, varför vet jag inte eftersom hon alltid haft fin päls men hur som helst så fick den oljan henne väldigt dålig i magen så den lade jag undan. 

Innan vi gick hem så tog de foton av henne och lade in på sin sida, blev jättefina foton av min, som de kallar henne, spralliga 14-åring :) 


 


Idag blir det lite städning av köket, ska ta och torka av alla skåp och lådor utvändigt så att det är gjort. Får se hur mycket jag orkar men jag får helt enkelt ta det i etapper så ska det nog gå bra. Bättre att göra så än att inte alls göra det :) Och i eftermiddag ska vi och handla, spännande att se hur det går eftersom det är det som vi kallar pensionärstisdag och man får 5% på köpet. Klart att det är bra när man storhandlar men jag hoppas att de flesta varit dit innan oss så jag slipper få panik och glömma handla en massa pga jag fort vill ut. Spelar ingen roll att jag skrivit en lista men är det för mycket folk så springer jag typ bara hir och dit och söker någonstans där det är lite folk. Ett träningspass må ni tro att det är ha ha ha... Hon sa igår "bra att du har kvar din humor" och ja, det är nog mitt sätt att orka helt enkelt.


Nu ska jag ta tag i denna dagen, vi har redan vart ut på morgontoaletten medan det inte regnar så Wilma har bäddat ner sig i sin yllepläd igen men snart ska hon få sig lite mat tänkte jag. 

Hoppas att ni alla har det fint och får vara friska i förkylningstiderna för jag hör att många är förkylda nu, det är inte bra med drag mellan tårna vet ni ;)


Tjillevippen


 
 
Ingen bild

ELIZA

29 augusti 2023 22:07

test

Malin

30 augusti 2023 08:05

Testa på ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards