Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 4 april 2023

Av Malin - 4 april 2023 06:37

God morgon gott folk, hoppas att ni alla sovit bättre än mig. Visst, jag har som vanligt inte en perfekt sömn men jag har i alla fall fått sova lite :) Positivt tänkande ni vet. Vart ut med Wilma före 6 så hon har fått göra morgontoaletten, intagit en liten frukost och morgonmedicinen så tänkte att jag sätter mig vid datorn ett tag innan jag kryper ner under täcket ett tag till, kanske även slår en pling till Tomas innan han ska på gymmet. Alltid så trevligt att höra hans röst så dagen kan inte börja bättre än ett litet samtal. Oftast när jag lägger mig efter frukosten så sover jag inte, utan ligger bara typ och vilar, till vilken nytta vet jag inte för jag blir då rakt inte piggare ;) 


   


Igår blev jag smått glad när jag fick ett sms om att min vinst stod bakom dörren :) Jag var med i en utlottning som Lotta Öström hade i samarbete med Conant, 2 st automatiska kryddkvarnar, och blev så överraskad när jag hade vunnit dem. Så praktiska och en snygg detalj i köket dessutom så i morgon när jag ska och handla ska jag även köpa peppar och havssalt till dem. Det är så roligt att vinna sådana saker som man annars inte skulle unna sig själv pga priset på produkterna.


   


Ja nu ser ni även vad jag heter på Instagram ha ha ha... Nå, gör mig inte mycket :) 

Något som är helt underbart just nu är ju de soliga fina dagarna när man hör hur det droppar från taken och balkongerna när snön smälter, mindre roligt med halkan men jag har icebugs så jag klarar mig rätt bra ändå. Lite jobbigt dock att det redan vid 5 är ljust och att det senare på kvällen fortfarande är ljust, kanske skulle ta och köpa en mörkläggningsgardin, den skulle då vara praktisk om sommaren när vi har ljust dygnet runt.  På fotot här så är klockan just efter 19.30, taget från mitt sovrum.


 


Ja i morgon blir det nog till att åka och handla med Mari. Hon veckohandlar ju liksom mig så vi brukar åka tillsammans, inte bara praktiskt utan trevligt dessutom för vi hinner ju surra en del både i bilen och på affären. Något som jag har fått dille på är Guldfågelns Buffalo Wings som man bara värmer från djupfryst i 5 min i micron. Såååå sjukt goda de är så får nog bli en påse eller två :)) Ska även se vad jag ska hitta på att baka, förstått att Tomas normalt gillar fika men då han tränar på gymmet 2 pass om dagen så är han ju strikt vad gäller kosten. Så när vi surrade tog vi upp lite detta med mat osv under påsken och han sa att givetvis kan han en helg unna sig så kanske att det blir en Budapestrulle eller kolakakor som jag vet att han gillar :) Vägen till mannens hjärta sägs ju gå genom magen eller har de fel?


 


Nä, nu ska jag ta och krypa ner under täcket ett tag till :) Hoppas att ni får en riktigt fin dag. Avslutar med min Idol Agneta Patrull ha ha ha....


Tjillevippen


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards