Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 12 april 2023

Av Malin - 12 april 2023 10:23

Jag mår ju som sagt inte alls bra nu psykiskt, har gått bakåt efter min pappa gick bort och är nu sjukskriven sedan början av mars. Min första sjukskrivning varade till i söndags men när jag pratade med läkaren för ca 2.5 vecka sedan sa hon att den skulle förlängas och vi skulle återkoppla till varandra ca 1 vecka innan den gick ut. Förra onsdagen hade jag fortfarande inte hört av henne så jag ringde upp dem, då visade det sig att hon inte är på plats på några veckor men sköterskan såg i journalen att den skulle förlängas och hänvisade då ärendet till en annan läkare.

Måndag var ju röd dag men igår hade jag fortfarande inte hört av dem så i morse ringde jag för att få en tid sköterskan kunde ringa mig. Fick samtidigt en kallelse på 1177 att läkaren skulle ringa mig 08.15, kallelsen kom 2 minuter efter utsatt tid och när sköterskan ringde mig på den bokade tiden hade läkaren fortfarande inte ringt. Det låter säkert tjorvigt och lika tjorvigt är det i mitt huvud. Summa sumarum så ska man absolut vara frisk för att orka tjorva med allt en sjukskrivning innebär, dessutom har jag fortfarande inte fått något besked från Försäkringskassan om jag överhuvudtaget kommer att få sjukersättning så ännu en sak att gå runt och oroa sig för vilket inte gör att jag mår speciellt bra. 


 


Märkte förra veckan när jag och Mari var på COOP att jag fått värre social fobi än tidigare. Skulle köpa pålägg och leverpastej åt Wilma, där var det mycket folk och de kom och gick medan jag.... Jag stod vid en kyldisk, tittade, funderade om jag skulle skita i de varorna då mina ben knappt bar mig och svetten lackade. Jag hade inte en aning om att jag skulle reagera så när det var mer kunder. Ville bara skrika ut om de kunde skingra sig så att jag kunde få hämta det jag ville handla ha ha ha... Men så fungerar det ju inte, jag vet inte hur länge jag stod där till jag slutligen kunde kasta mig dit, ta det jag skulle och springa iväg med min vagn.

Stress påslaget vid kassan får jag ju alltid så när man åker hemåt är jag alltid blöt i svett. Väl hemma får jag tvinga mig att sätta in alla varor för att sedan lägga mig på sängen framför fläkten, hemma är jag liksom trygg.


 


Nog om det nu och tillbaka till lite roligare saker förutom städningen ;) Fatta när man mår så här hur jobbig städningen är, i huvudet vet jag vad jag vill göra men jag har svårt att komma igång och sedan behövs det bara en liten sak som distraherar mig så har jag slutat städa. Får ju besök i morgon och vill då ha fint hemma när han kommer så ska i alla fall försöka städa det jag behöver för det är inte en rövarkula som det kan låta som :) Vet att det finns massor med människor som är fullt friska som har det bra mycket värre hemma än mig :) Ska snart ge Wilma mat och efter det ta tag i att dammtorka sovrummet och se hur jag ska möblera alla stolarna där inne men jag har nog det rätt klart för mig. 


 


Igår tog jag i alla fall mig i kragen och bakade kärleks muffins, han har sagt att han minns sin mormors kärleksmums så därför tänkte jag att de ska han få nu men då i muffinsformat :) Jag byter dock ut kokosen till strössel så som min mamma alltid gjorde. Funderar om jag även idag skulle ta och baka en Budapestrulle så att det finns lite fika till kaffet. 


 


Nå, nu har jag i alla fall fått skriva av mig lite så att tyngden på axlarna blev lättare, dock fått huvudvärk så ska ta en Treogrogg innan jag försöker komma igång med städningen. 

Ha det så fint alla som orkar läsa det jag skriver och sköt om er.


Tjillevippen




Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards