Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 15 april 2023

Av Malin - 15 april 2023 18:56

Ja jag börjar i alla fall tro det, oavsett ålder, bakgrund och erfarenheter så verkar varenda j-a man vara ett jäkla svin. Han kom ju i torsdags, allt var bra, vi hade det jättetrevligt (tyckte jag), i går var vi och handlade och sedan skulle han ta sig en varm dusch då han frös. Väl där inne påstods hans bror ha ringt, han pratade när han kom ut och när jag frågade vad som hänt så skulle mamman deras ha haft känningar i hjärtat. Vi lade oss på sängen och pratade och han sa att han avvaktar och hör lite senare hur det gått. Som jag då är så sa jag att jag givetvis förstår om han vill åka hem då det ändå är hans mamma och så fick det bli efter att vi först åt lunch så att han inte behövde stanna på vägen då det tog över 5 timmar enkel väg. Jag sa att det var synd att det skulle sluta så här men nä detta är inte slutet sa han och vi kysstes innan han åkte. När han åkte skickade han ett sms om att jag var en jättego kvinna, vilket efter idag inte betyder något för mig. På kvällen skickade jag medd och frågade hur det hade gått med hans mamma, han var då hos henne (sa han) och att det tydligen bara var vätskebrist och att han skulle ringa om det inte blev för sent när han kom hem.

Idag då??? Inte ett j-a skit från honom, han läser inte ens meddelandena men tar inte bort mig som vän på tex fejjan, vilket jag kommer att göra för oavsett vad som skett så beter man sig inte så här och jag ser ju att han varit online. Jag är ju inte helt pantad i skallen. Man kan tycka att när man snart fyller 55 så borde man ha mer innanför pannbenet men tydligen inte och jag hoppas verkligen att han själv kommer att råka ut för detta så han fattar hur det känns men det är klart, han saknar väl all form av känslor så det skulle väl inte bekomma honom. Fy f-n säger jag bara men jag ska inte älta denna skitstövel utan mer vara tacksam att han i ett så tidigt skede visade sitt rätta jag.


 


Från skitstövel till bak, vilket jag även gjorde för hans skull, bakade kärleks muffins och budapestrulle... Nå, jag såg i alla fall på Instagram vad man kunde göra med rulltårta, typ en glasstårta. Jag hade dock inte i lika många ingredienser utan bara rulltårta och vaniljvisp. Visst blev den fin men inte kan jag säga att den var någon direkt hit, annars så var det ju en rätt bra idé men var inte någon smaksensation :)  Testa gärna om ni vill, vad han hade i glassen kan ni hitta på Instsagram hos baktankarmedbob, kika gärna in hos honom annars också då han har många bra recept.


 


Åh just ja, igår kväll fick jag meddelande om att jag vunnit i en tävling igen :) Denna gången en SUP-bräda från Lyfco men det var företaget Outl1 som stod fär tävlingen :) Rätt rolig vinst och jag tror att fler som gillar vatten skulle införskaffa en och ge sig ut på äventyr :) Så denna gången bytte jag en gubbjä... mot en SUP-bräda och när jag skilde mig bytte jag den gubben mot en hund ha ha ha... Snacka om att gå med vinst ;)


 


Nä, nu ska jag ta och diska för att sedan gå ut med Wilma innan jag intar TV-soffan och ser Pilgrimsvandring mot Skottland och sedan Shetland :) Om jag håller mig vaken det vill säga, sov som en kratta natten mot igår när jag tog sömnmedicinen som gav mig rejält myrkryp så det måste jag ta upp med läkaren när hon ringer på onsdag. Är det inte det ena så är det de andra typ ha ha ha...


Ha nu en fortsatt fin helg och kom ihåg, låt ALDRIG någon trampa på er. Avslutar med ett klipp från Spökjakt, inte ens de från andra sidan ska trampa på oss ;)


Tjillevippen






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards