Bitterfittan - Mitt I Livet

Alla inlägg den 6 april 2023

Av Malin - 6 april 2023 10:22

Ja, tänkte i morse att folk var väl ändå lite tidiga med att tillönska varandra glad påsk till jag faktiskt insåg att det idag är skärtorsdag när jag pratade med Tomas. Jag är verkligen otroligt dagvild i huvudet   

Det blir nog dock så att vi får skjuta fram våran första dejt pga ekonomiska skäl, har dykt upp en sak för honom och med de bensinpriser vi nu har så får vi ta det i slutet av månaden i stället men den som väntar på något gott ni vet :) 


 


På morgnarna går jag alltid ut med Wilma rätt tidigt, tar mig frukost och morgonmedicinen för att efter glida ner under täcket igen ett tag. Efter en stund ringer han och vi surrar lite och önskar varandra en fin dag tills vi hörs på eftermiddagen/kvällen igen. Han går på gymmet 2 ggr/dagen så när hans eftermiddagspass är klart brukar vi höras av. Rätt trevliga rutiner faktiskt :) Tänk om jag äntligen har så tur att rätt man hittade mig bland alla andra singeldamer på Badoo. För ärligt, dessa sidor har mestadels players och upptagna medlemmar. Nå, det är bara att skynda lugnt och inte bli kär i kärleken men det känns ändå onekligen bra att få uppmärksamhet och känna sig uppskattad, det behöver vi alla få känna.


 


Igår hade jag bokat tvättstugan, även om jag har maskin hemma, då jag ser på elräkningen att den skenar iväg om jag tvättar lite oftare. Dessutom tvättar vi ju gratis & har ett stort torkrum där jag gillar att torka tex lakanen, de blir inte skrynkliga och mycket mjukare än i torktumlare. Alltså, finns det något skönare än att glida ner i en säng med nytvättade lakan, bästa känslan förutom sex då ha ha ha... Sorry ;) Känns skönt när tvättkorgen är tom, jag behöver dock inte se den då jag i ena garderoben i sovrummet gjort plats för den för inte tusan är en tvättkorg en trevlig syn oavsett var den står så bättre att gömma undan den om man kan anser jag :) 


 


Ja ja, nu har jag fått mig en Celsius så att jag får lite energi att orka städa. Såg nu när solen börjar skina in hur dammigt det är i bokhyllan, suck... Fattar inte varför jag köpte den men det var väl för att jag har så mycket prydnader, böcker, CD´s och filmer, önskar bara att jag orkade som när jag var ung dammtorka varje fredag. Ja, jag dammtorkade, dammsög och vaskade varje fredag, efter tog jag mig ett bad, rakade benen/under armarna och smorde in mig. Det var liksom min rutin varje fredag men då hade jag också bara en lgh på 24 kvm ha ha ha... 

Jag har ett projekt som jag måste ta tag i och förhoppningsvis orkar jag nästa vecka, tvätta klädseln till dynorna på soffan. Det brukar ta en dag och det är inte roligt att få på klädseln igen men oj vad skönt när det är gjort.

Jag önskar att jag skulle ha lika mycket energi som i höstas efter pappa gick bort men då gjorde jag väl kanske allt bara för att skingra tankarna antar jag och efter jul var det som att all energi bara rann av mig. Ja ja, den kommer förhoppningsvis tillbaka.


 


Får se vad denna påsken har att erbjuda, mina vänner ville i alla fall att vi skulle ta en liten festkväll/natt så får vällan haka på det om han inte kommer så slipper jag sitta ensam utan i stället ha det trevligt med tjejorna :) Var ju ett tag sedan sist och då hade vi ju mycket trevlig och bröt upp först efter 3 på natten. Man hinner ventilera mycket, skvallra och skratta :))

Men nu ska jag ta tag i dagen, Wilma har också fått mat så jag kan börja med att diska och sedan plocka lite innan jag dammsuger och vaskar. Håll tummarna för att jag orkar göra allt jag tänkt för oftast är tanken för energikrävande till min ork ;)

Önskar er alla en riktigt fin påsk, umgås med nära och kära, ät gott och bli eggade.


Tjillevippen


 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards