Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 28 mars 2023

Lite funderingar och annat smått & gott :)

Av Malin - 28 mars 2023 10:28

Har som en fundering när det nu åter för någon dag sedan var någon som efter 9 år säger sig ha blivit sexuellt ofredad. På en gång kommer ju då #metoo på tal. Jag funderar på detta och att bli sexuellt ofredad, det verkar ju vara väldigt olika vad man räknar dit och VARFÖR i hela världen väntar man 9 år???? Jag menar inte att alla kvinnor som säger sig blivit sexuellt ofredade eller t.o.m våldtagna ljuger, absolut inte och det är bra att #metoo finns. Jag ska ta ett exempel när detta startade och de intervjuade en tjej på gatan som tyckte att det var sexuellt ofredande när männen som jobbade på ett bygge hon passerade visslade på henne... Det var sexuellt ofredande för henne medan det för någon annan kan handla om opassande beröring eller våldtäckt. 

Just detta med att vissla, jisses det har ju män och kvinnor för den delen också gjort under lång tid när man finner någon intressant eller snygg. Tusan, jag skulle bli jäkligt glad om någon visslade efter mig och hur ska män våga lägga in en stöt på en kvinna längre? Kanske därför de i stället börjat prata sex på alla dejtingsidor men om man nu seriöst vill dejta så lär man väl först vilja lära känna människan på djupet innan man frågar hur djupt hon kan ta den. Jag testade Badoo för att se om man kan träffa någon och lärde mig snabbt att de där det stod att de var på sidan för att chatta enbart ville berätta hur kåta de är och prata snusk. Visst jag gillar sex med rätt person men det betyder ju inte att jag vill sitta och sexchatta med gemene man som kontaktar mig.


 


Badoo ja, förutom de sexhungrande männen så hittade en speciell man mig och tog kontakt :) Vi har nu även pratat på telefon och har mycket gemensamt att prata om. Så trevligt att ha fått kontakt med någon vettig och då någon som verkligen vill känna mig. Han bor en bit bort, närmare lite över 5 timmar med bil så det krävs ju lite planering men vi har i alla fall bestämt att han ska komma hit och hälsa på under påsken :) Vågar du det frågade han, jadå svarade jag, har ju min fyrbenta vapendragare som vaktar mig ha ha ha... Glad att jag har Wilma ;) 

Ja ja, man ska inte springa händelserna i förväg, när man ses irl så kan det ju faktiskt hända att man inte alls klickar men det är liiiiiite trevligt i alla fall att få uppmärksamhet på ett trevligt sätt.


 


Fick igår mail från min svägerska, de hade varit på en liten utflykt, varit på en strand där Zanti (hunden) fick leka och sedan på en tapasbar med några bekanta. Jag är ju ingen kaffeälskare men det hon drack till efterrätt lät rätt gott, på vänstra bilden, Café Bonbón som är gjort på kondenserad mjölk och espressokaffe :) När de kom hem fortsatte hon med gosakerna på balkongen, då egenblandad Tinto de Verano som är rött vin och cidrondryck eller kolsyrat vatten, citron och is. Där däremot lockades inte jag då jag absolut inte klarar av vin, det är något med eftersmaken som jag tycker smakar jäst, samma sak med öl. Men den första däremot tyckte jag lät god.


   


Nä, nu kikar Wilma in på mig, hon undrar nog var maten är ha ha ha... Bäst att jag tar och ger henne lite mat och sedan ska jag baka en budapestrulle innan jag ska plocka lite i lgh och diska så att jag senare kan sitta ner och se A place in the sun :) Älskar att se detta programmet men ibland förstår jag mig inte på de som söker bostad, de visar superfina lägenheter/hus men de hittar små fel. Ofta handlar det om att köket och sovrummet är för små... Ska de dansa i sovrummet eller? Och köket... Var ett par som hela tiden sa att köket var för litet, när mäklaren frågade om de lagar mat mycket blev svaret nej, vi äter mest ute när vi är här.... VARFÖR spelar då köket så stor roll???????? ;)


Nä, nu kom jag ut på villovägar igen men ska nu avsluta för idag :) Hoppas att ni har det fint, att solen skiner och framför allt att ni alla får ha hälsan. Avslutar med en liten video från Carboneras där min bror och hans fru har lgh.


Tjillevippen




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards