Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 20 mars 2023

Suck...

Av Malin - 20 mars 2023 11:59

Jaaaa suck :) Så känns det faktiskt just nu,varje dag är likadan oavsett om det är vardag eller helg. Skulle behöva lite omväxling och framförallt glädje i mitt liv. Det är som att jag var dag bara väntar på att sommaren, solen och värmen ska komma för att DÅ kommer allt att bli tipp topp. Hoppas i alla fall att jag ska må bättre då och att sommaren ska lysa upp min tillvaro för förra sommaren var inte alls rolig då pappa just innan midsommar föll och aldrig mer kom hem utan i stället lämnade oss i augusti. Jag hoppas att mitt mående ska vara bättre så att jag känner mig bekväm bland folk igen och kan slappna av, le och ha roligt. Har i alla fall köpt en bikini så att jag och min väninna kan åka till Bjumisträsk om kvällarna för ett kvällsdopp och givetvis ska den användas flitigt för att sola också :) Jag älskar att ligga på min solsäng, lyssna på radio, lösa korsord och bara ha det bra om sommaren. Och på kvällarna hoppas jag på något äventyr när det är lite svalare. 


 


Jag har inte gått upp i vikt trots mitt dåliga mående, i stället när jag vägde mig igår så hade jag gått ner ytterligare 2 kg så det känns bra. Bara att fortsätta sakta men säkert att gå åt det hållet. Har idag tänkt göra en turkisk gryta på dels nötkött, vita bönor, krossade tomater, lök och sambal oelek (istället för pepperoni då jag inte har det hemma). Brukar blir drygt 5 liter som jag portionerar och fryser in. Går fortfarande rätt bra att hålla sig från kolhydrater och socker men visst unnar jag mig ibland, tror att jag har hittat ett sätt som passar mig helt enkelt och som jag kan följa utan att känna det som att jag saknar något. 


 


I morse så steg jag upp just innan 7, det är svårt att sova längre nu när det är soligt den tiden och jag har morgonsol i sovrummet. Var ut med Wilma och tog mig sedan frukost i form av 2 kokta ägg och lite löksill, såg ett avsnitt av Paranormal Nightmare innan min läkare ringde mig på utsatt tid för att följa upp hur det går. Jag har ju fallit längre ner igen och får inte mycket gjort hemma och är konstant trött pga mina sömnproblem så nu kom vi överens om att jag ska börja ta receptbelagda sömntabletter som inte är beroendeframkallande. Jag hoppas att det kommer att hjälpa för bara att få ordning på sömnen skulle ju vara ett stort steg framåt. Sedan gäller det att även få ordning på tankarna och så hoppas jag även att minnet ska bli bättre och jag ska sluta gråta i tid och otid, vet inte hur många gånger om dagen jag gråter numera. Konstigt att det finns några tårar kvar.


 


Nå, nu har i alla fall Wilma fått sig lite mat så jag ska ta tag i disken, skönt att få diskhon tom även om det inte är mycket i den nu men jag gillar inte att börja laga mat när det redan finns disk ;) 

Hoppas att ni alla får ha hälsan och njuter av våren.


Tjillevippen


 
 
Ingen bild

Jocke

21 mars 2023 05:18

Du verkar ha det jobbigt! :( Mat och sömn brukar vara det som försvinner först när man mår dåligt, man har ingen aptit och kan inte sova. Sömntabletter lär ju funka, dock aldrig tagit det själv. Men de flesta människor är ju nedstämda i perioder och alla har svackor, försök tänka då! Alla som säger något annat har ju fel. Det är nog mera som så att många inte vågar vara ärliga med det och bara visar upp en fasad utåt. Och kanske lider desto mer i det tysta. Vilket i sig är sorgligt att man ska behöva göra.

Känns som om du skulle behöva en uppgång, något nytt. Nya upplevelser, spänning, kärlek, resor etc. Och kanske någon som pysslade om dig lite, gav dig komplimanger och var där för dig när du behövde någon att prata med eller en trygg famn att krypa in i när du kände dig ledsen. Hade gärna både bjudit ut dig och hjälpt dig med allt du ville om jag hade bott däromkring i alla fall! Du hade bara behövt säga till så hade jag gjort det direkt. Du kunde ha mig helt lindad runt lillfingret om du ville. ;)

Malin

21 mars 2023 10:22

Maten kämpar jag ju med men har kommit till ett sätt att äta som passar mig och som även gör att jag sakta men säkert tappar kilon, klapp på axeln för det i alla fall ;)
Ja, denna sömn, haft problemen i ca 9 år så det kommer ju inte gå över på en natt men jag hoppas och tror att sömntabletterna ska kunna få mig på rätt köl. Sedan är det ju inte lätt när man bor i norr och har morgonsolen tidigt, kanske får köpa mörkläggningsgardin helt enkelt.
Jag har hela tiden varit öppen med hur jag mår men det som inte syns finns inte enigt många som direkt jag säger att jag mår dåligt tror att jag är typ förkyld. Ja ja, okunskap, de skulle se en i ögonen så kanske de skulle fatta liiiiite bättre.

Ja jisses, så mycket jag skulle vilja men i tanken sätter jag kppar i hjulen för mig själv. Jag är bara fet ful och misslyckad, alltså inte värd att älska. Jag klarar inte av att göra det jag vill, jag har inte ekonomin för att genomföra det och sedan tvivlandet på en själv.
Tack för dina snälla ord, skulle gärna bli lite uppvaktad då jag aldrig har blivit det tidigare även om jag varit i förhållanden.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards