Bitterfittan - Mitt I Livet

Direktlänk till inlägg 24 mars 2023

Nu är det dags för fredagsmyyyyyyyys.....

Av Malin - 24 mars 2023 12:10

Eller kanske inte ännu, har en del att göra innan jag kan slå ner min rumpa i soffan :) Har dels bokat tvättstugan för att tvätta min kappa och ska under tiden den tvättas ta och städa sovrummet. Senare ska även jag och Mari på COOP för att handla, efter vet jag att jag kommer att vara mentalt trött och krascha i sängen efter varorna är inplockade. Så är det varje gång jag varit och handlat, det går bra i affären eftersom vi far lite senare när det är mindre folk men vid kassan blir det ju alltid kö och då kommer mitt stresspåslag så när jag kommer ut i friska luften är jag genomsvettig i nacken & ryggen. När jag kommer hem får jag tvinga mig att packa in varorna men sedan slår jag på min ac i sovrummet och lägger mig i ca 30-40 minuter. Oftast går det ju någon bra film på tv men jag får vara glad att jag klarar av favoritprogrammet Bäst i test för efter det glider jag in och ut i drömmarnas värld, somnar till ett program och vaknar till ett annat. Nåja, bara jag ser Bäst i test så är jag nöjd, älskar att se deras lösningar på uppdragen som de får :) 


 


Så, lite tvätt och städ av sovrummet kvar. Har ju äntligen fått upp gardinerna som jag köpte i Turkiet/Adana för 14 år sedan :) Jag har använt dem i förra lägenheten och de var ju uppsydda efter de fönstrena så nu fick jag fålla dem så att de passar i denna lägenhet. Det är något som man ska köpa när man reser, måttsydda gardiner, de har så sjukt mycket fina tyger och tar inget betalt för att sy dem. 


     

Så blev det i mitt sovrumsfönster :)


Igår skulle mamma och pappa ha firat sin 66:e bröllopsdag så med andra ord Uranbröllop :) Låter väl så där lagom roligt men de var ju gifta länge. Ska nog passera graven i kväll innan vi åker och handlar så att jag kan tända ett ljus för dem. Sedan även tända ljusstagarna från Orrefors, som vi fått av begravningsbyrån, till deras minne.


 


Saknar dem så otroligt mycket :( Varje jäkla dag. Kommer ihåg när mamma gick bort och jag var på väg att ringa till henne för att berätta om hur vi planerat hennes begravning, om de gula rosorna som hon önskade på kistan. Det var enda gången hon hade pratat med pappa om begravningen, när hon sa att hon önskade gula rosor. 

När pappa nu gick bort så var jag på väg att ringa honom varje gång Vägens hjältar gick på TV eftersom det var program som han gillade att se på. Där har jag så otroligt dåligt samvete för att ingen av oss barn hann till honom när han gick över till andra sidan. Han som alltid funnits för oss fick på slutet vara ensam och det känns inte rätt. Nu mpste jag sluta för tårarna gör så att jag knappt ser vad jag skriver.


Hoppas att ni alla får en riktigt fin fredagkväll och jag bjuder på en låt som påminner mig om min och mammas roadtrip till Kuivakangas i våran blåa SAAB 99.


Tjillevippen





 
 
Ingen bild

Jocke

24 mars 2023 16:42

Du har inte en sån där TV du då som stänger av sig själv efter en viss tid om man inte trycker på någon knapp på fjärrkontrollen när den räknar ned? :) Förr kunde jag sova med TVn på om jag ville, men nu är det slut med den lyxen. Kolsvart i rummet när man vaknar till igen. :/ Annat var det på tjock-TVns tid. Det var grejer det!

Hoppas du får en trevlig helg!

Malin

24 mars 2023 17:11

Jodå, om jag inte pillar på fjärrkontrollen men när jag vaknar emellanåt så kan jag ju byta kanal och då blir det ju från början igen :)
Tjock-tv ja, kommer ihåg min första när jag flyttade hemifrån som 20-åring. Fick med en tv hemifrån en sådan med trä du vet. Först var jag tvungen att värma upp den så fick slå på den 15 minuter innan programmet började. När den sedan blev för varm började bilden rulla så då öppnade jag fönstret och vädrade den ha ha ha....

Ha en riktigt fin helg du med :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin - Onsdag 24 april 16:07

Ja dessa telefonmöten med AF, FK och rektorn gör så att min skalle flippar ut... Tur att jag idag bara suttit vakt på nationella prov så jag slapp tänka för övrigt. Jag gjorde i alla fall anteckningar gällande nästa telefonmöte med AF och det efter m...

Av Malin - Söndag 21 april 09:00

Nå, för all del, veckodagarna går ju också lika fort men man må ju få fråga i alla fall ;) Helgen har varit och är väldigt lugn, blev 4 dagar ledig för mig då jag i torsdags hade slut medicin att ta för ryggen men fredag morgon kom den med Early Bird...

Av Malin - Söndag 14 april 16:20

Ja, första veckan efter påsklovet gjord och så även helgen, hela veckan bara swishade iväg i en herrans fart. Kanske är så det blir när man trivs där man arbetstränar. Blev mycket Hooja i torsdags och eleverna var helt slut efter dansandet :)    ...

Av Malin - Torsdag 4 april 07:46

Ja så är det, i morse när jag var ut med Wilma vid 6.30 så blev morgontoaletten snabbt gjord då graderna visade -18. Länge sedan vi nu haft så kallt så man är inte van och till helgen verkar de även lovas lite snö men så brukar det ju vara om vårvint...

Av Malin - Söndag 31 mars 17:08

En dag kvar men en vecka ledigt för mig :) Hoppas att få lite mer ork så att jag kan göra en del här hemma, skulle vara så skönt.  I morse trodde jag att jg legat och blåst lite längre än vanligt, till jag blev påmind om att vi faktiskt har ställt ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards